~~Undertaker~~ Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hei, her er altså spørsmålet: Nå har jeg Chello 2048 / 384 (nylig oppgradert ja fra deres side) MEN så er linjen nokså ustabil! Eg vet aldri når den skal klikke... Det er også slikt at jeg gamer Warcraft III og slåss for å kommer på ladder! Dessvere så kan det skje at i midten av en Tournament internetten min klikker og alt går til hel****... Før jeg fikk UPC så har jeg prøvd NGT og Telenor, men ingen av de kunne levere DSL til meg på grunn av dårlig linjekapasitet og slikt, selv om det står på websidene deres at eg KAN FÅ DET... (naboen min 10 m unna meg har NGT) Det eg lurer på er om det er mulig for meg å prøve å bestille fra andre leverandører (f. eks Catch) for å se om de klarer å levere, uten at jeg avslutter mitt abonnement hos UPC så jeg har dem som backup ennå! Så vidt jeg vet så bør ikke dette være et problem da UPC går over kabelnettet, mens ADSL skal gå over telefonlinja... men jeg vil være sikker på det før jeg gjør noe!
DDFC Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Ja hvis du vil, bare husk på at gateway og dine ip adr. blir forandret. Husk at hvis du vil ha begge samtidig å ville jeg splitte opp nettverk for å forhindre at dns, gw og ipadr blir vilkårlig Lykke til, har hørt om et prog som sendt en mail til levrandør (UPC) hver gang man hadde for dårlig båndbredde tror det ble litt mail
JPedro Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Så fremt at din DSL leverandør har mulighet til å levere, skal dette gå helt fint. Som du nevner så bruker UPC tv kabel mens DSL bruker telefon kabelen.
~~Undertaker~~ Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Eg skal ikke ha dem samtidig lenger enn en dag... hvis så mye... Eg ska se om Catch klarer å levere... vente te eg får modem og kobler meg opp... hvis det fungerer og holder seg stabilt så quiter eg Chello... Hvis de ikke klarer å levere så blir det ikke noe, da prøver eg noe annet, mens eg har chello, bare for å ha noe... Problemet med ADSL bestilling er at det tar minst en måned før eg får vite om eg får det eller ikke... Jeg var 2 måneder UTEN nett fordi eg venta først på NGT en måned (som bare sendte mail med melding: NOPE, Have a nice day)... så Telenor som ringte fint og sa "Dessvere vi beklager, men du bor i hel**** og vi gidder ikke gjør noe..."
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Det finnes DSL routere med 2 WAN tilkoblinger og lastbalansering mellom de slik at du ikke merker hvilken leverandør du er tilkoblet. Har desverre ikke noen link, men slike routere finnes i bedriftsmarkedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå