Gå til innhold

Kjøpe ny pc....


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ny pc..hvis dere ser signaturen lurer dere nok på hvorfor i alle dager han skal ha ny pc..Saken er at mora mi(som også bruker pc'en)syns jeg roter for mye med den..hadde tenkt å sette på en feit vifte på cpu og skjermkort men det liker ikke mamma..og jeg surra litt med OS'er og det likte heller ikke mamma..jeg tenkte også på å klokke men det likte heller ikke mamma..(bombe!)så jeg skal kjøpe en ny pc snart!

 

Trenger ikke skjermkort, nettverkskort og cd-rom..

 

Tenkte følgende:

 

Intel Pentium 4 1.6AGHz Boxed,1505,DataButikken

 

Abit SD7-533, SiS645-chipsett,1056kr,Komplett

 

NoName DDR DIMM PC2100 256MB,624kr,Komplett

 

Western Digital Caviar 7200 RPM 40 GB,972kr, VaagenConsulting

 

Har ikke bestemt tower ennå...blir nok et chieftec dragon tower..

 

 

Kunne tenkt meg noen kommentarer på dette..pos. og neg.

 

 

 

 

 

 

_________________

Intel P4 1.7Ghz "Willy"

nVIDIA GeForce 3

Samsung 256RDRAM skal kjøpe 256mb til..

Maxtor 60GB

Nec 16x10x40, Samsung 16x DVD

Logitech Dual Optical

Windows XP Pro

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-04-28 00:13 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-04-28 11:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe god ide...vi har en gammal 266mhz, men den er bare klikk! klikk klikk klikk..funker helt til man innstallerer directx..men uansett. den pc'en som står på siggen min er en dell pc som ikke kan klokkes..sperre i bios! ****..derfor kjøper JEG en ny..snart konfiramsjon såda får jeg vel endel penger også..solgte akkurat en lekestueliten hytte for 13k og de er bare mine :razz:

Lenke til kommentar

ikke kjøp noname ram

 

dette spesielt ved hensyn til at du sikkert skal klokke osv (hvis ikke kjøp heller amd) så bør du tvertimot legge MYE arbeid i å finne rett ram.

 

ellers skal jeg også kjøpe meg harddisk nå, gxp75en klikket seff :grin: ). jegvalgte hellerSeagateBarracuda IV, dette fordi jeg er helt syk i hodet etter å ha hørt på susingen fram ibmen, satser på en ellers støysvak pc, og da har denne kommet meget bra ut. prisforskjellene er ganske så så jeg tok likegodt og klinket til meg 80gb når jeg først var så godt i gang :grin:

 

wd er bra, men barracudaen er stillere.

her er en test av den:

 

http://www.hardware.no/tester/harddisk/bar...iv80/index.html

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-04-28 00:14 ]

Lenke til kommentar

Apacer er vel fortsatt RAM som kan klokkes :wink:

 

Ellers så vil jeg også anbefale deg å prøve å holde deg til 1-2 webshopper. Hvis du bor i Oslo eller et annet sted som har en shop i nærheten kan du alltid kikke der for å se hvor mye dyrere det er.

 

Er det bare 100-200 kr så er det jo ikke så verst. Porten er vel på litt over en hundrelapp hvis ikke mer, og det er som regel lettere å gå til en butikk når det gjelder reklamasjon/retur-saker, enn å sende mailer og vente på svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...