Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg surfing, men normal nedlasting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å få lastet ned sider på nettet. Får opp sida, men det tar mange minutter før bildene kommer. F.eks. www.dagbladet.no: Alle overskriftene kjem ganske kjapt, men bildene tar laaang tid før kjem(tregere enn ISDN, og jeg har 10Mbit). Ved nedlasting av filer og program er farten normal.

Har brukt spybot. Får gode resultat på speedometeret til itavisen.

Noen som har en anelse om hva problemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder alle sider. Men enkelte er værre enn andre. Aviser er generelt veldig trege.

Har prøvd å bruke opera òg, men det er samme problemet der.

Er litt usikker på hvliken ISP jeg har. Bor på studentby.

Skrevet

Hva slags spesifikasjoner har maskinen din? Kan jo også være at operativsystemet ditt har blitt for sirrup til å vise bilder/grafikk/flash fort. Siden du bor på studentby bør ikke linjen din være noe problem.

Innlegg 1000 :evil:

Skrevet

kjøre WinXp pro

Har:

Asus A7N8X-E (det uten Gigabit Ethernet)

Amd Athlon XP2800+

2x 512Mb ram

Sapphire Radeon 9600XT

Skulle ikke tror at det var pcen heller.

Skrevet
:whistle: Har samme problemet etter at jeg fikk oppgradert mitt ADSL fra telenor fra 386 til Online ADSL Basis 704/128 gratis men måtte da installere forbruksmåler. Nedlasting av filer går greit, men sufing resulterte i mindre hastighet ??? Jeg har heller ikke ikke funnet ut av dette enda.
Skrevet

Greide å fikse det selv. Det var noe så teit som brannmuren til Norton som fucka alt opp. Sikkerhetsnivået stod på medium. Satt nivået ned på minimum, og da fungerte alt som normalt igjen.

Skrevet

Kjør en del pings mot dagbladet og andre sider og se om de er unaturlig høye eller om du har stort packetloss. Normalt er vel 30-50 i ping og 0%. Har du større enn dette (Kjør flere pings for å være sikker) bør du kontakte din ISP. Hadde det problemet selv her og det viste seg å være et firmwareproblem

Skrevet

mellomrom:

Kan tipse deg om en annen brannmur du evt kan prøve hvis du føler for å bytte.

Sygate Personal Firewall, finnes gratis på www.download.com

Skrevet

takker for tipset snole.

Det er nok helt sikkert ikke min ISP. Bor, som tidligere nevnt, på studentby. Er koblet direkte til nettverket til universitet.

(Pingtid mot www.dagbladet.no: gjennomsnitt 14ms og 0%)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...