Gå til innhold

Asus P4S533 Review


byggeren

Anbefalte innlegg

Omsider fikk jeg laget et review av Asus P4S533 hovedkortet. Jeg har latt bildene tale for seg selv.

 

Hva syns dere? Finner dere feil på siden som jeg har oversett?

 

REDIGERT:

Kanskje jeg skulle huske å legge inn en link også :smile:

 

Picture review of Abit P4S533

 

 

_________________

 

Byggeren

slapps.com

 

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-29 09:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nice review :smile:

 

 

Ser at du bruker ddr400 der. vil det si at jeg kan bruke to av denne: "512MB DDR XMS3200 CAS 2.5, m/Heat Sink"? Hadde egentlig tenkt på 2700 versionen, men kan jeg bruke disse tar jeg heller de.

 

 

Vet du noe om det fungerer med p4S53?

 

her er en liten review av brikken, jeg klarte ikke ut i fra denne review'en se om de fungerte med mitt asus p4S533.

Lenke til kommentar

Jada, kortet støtter DDR400 minnebrikker (de som kalles PC3200). Med å oke spenningen på de brikkene du nevner her, skal det ikke foundre meg at du kommer et godt stykke over DDR400 spesifikasjonen.

 

Den brikken jeg har er egentlig en DDR266 brikke, som er overklokket til DDR400. Slettes ikke verst for en brikke som er handlet i oktober i fjor.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 21:26, byggeren skrev:

Jada, kortet støtter DDR400 minnebrikker (de som kalles PC3200). Med å oke spenningen på de brikkene du nevner her, skal det ikke foundre meg at du kommer et godt stykke over DDR400 spesifikasjonen.


Den brikken jeg har er egentlig en DDR266 brikke, som er overklokket til DDR400. Slettes ikke verst for en brikke som er handlet i oktober i fjor.




 

Okey, men da avbestiller jeg 2700 brikkene(som ikke er på lager) og bestiller 3200 isteden..

Får se hvordan quad.no takler den henvendelsen. De har jo ikke fått inn 2700 brikke ennå så det kan da ikke være noe problem...

Lenke til kommentar

Fine review det :smile: flinke gutten!

 

Ser at på 166MHz er PCI-bussen på 42MHz.. synd at ikkje Asus har tatt med ein 1/5 divider.. (ikkje det at eg har for store forhåpningar om å nå 166MHz (*16), men dei kunne nå gjort det uansett.. Kan jo vera det kjem ein bios upd. som gjer det da :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 13:55, DoMind skrev:

Fine review det :smile: flinke gutten!


Ser at på 166MHz er PCI-bussen på 42MHz.. synd at ikkje Asus har tatt med ein 1/5 divider.. (ikkje det at eg har for store forhåpningar om å nå 166MHz (*16), men dei kunne nå gjort det uansett.. Kan jo vera det kjem ein bios upd. som gjer det da :smile:)



 

Det er litt merkelig at Asus ikke har utstyrt biosen med en fix, fordi det er jo mange hk som har det for tiden... Det er vel VIA-cipsetene som ikke støtter det(?)

Lenke til kommentar

Byggeren? Så fine du va på håret i dag :smile: har du lyst te å gjera oss(meg) ein liten (stor) tjeneste?

 

Det har komme ein ny beta bios til Asus P4s533..

 

Kopiert frå http://www.asusboards.com forumet:"The bios is supposed to be able to fix pci and agp to 33/66 while overclocking but I have seen no proof as of yet. "

Link

 

Du forstod sikkert kva det var me(g) ville ha deg til å gjera?

(på den andre sida, om du ikkje har lyst å beta-flasha hk'et ditt er det heilt forståeleg)

 

_________________

logotop.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-04-30 11:49 ]

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal dette testes! Takk for tipset. :grin:

Biosen er allerede lastet ned.

 

Litt trist å stenge ned maskinen, nå har den jobbet med seti@home i over 3 døgn mens den sviver på 2610MHz. Uansett, er dette mye viktigere å teste.

 

Vi tar oppdateringen i kveld. (Det hovedkortet blir bare bedre og bedre)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har nå testet med Bios versjon 1007 Beta2. Så vidt jeg kan se er det ikke mulighet for å låse PCI/AGP på en bestemt hastighet. Biosvalgene er identiske som med den gamle versjonen. Uansett så er de innstillingene jeg nå kjører helt perfekte i kombinasjon med prosessoren jeg har. (145/36) Det er derfor ikke så synd i mitt tilfelle, men det kunne vært kjekt i kombinasjon med andre prosessorer/systemer.

 

Dersom noen lurer på stabiliteten, så har jeg tatt et skjermbilde av maskinen like før jeg måtte restarte maskinen for flashing av bios. Maskinen sviver på 2609MHz, med minnet klokket til DDR360. (Det er bare DDR266 minne)

 

Oppetid på AsusP4S533

 

Som dere ser har maskinen har jobbet i over 3døgn med 100% belastning på prosessor. Systemet fungerer knirkefritt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet med enda en betabios. Denne gangen versjon 1007 beta3. Det er fortsatt ikke noe spor etter en PCI/AGP fix for de som måtte lure på dette.

 

Jeg savner faktisk informasjon om hva endringene/utbedringene er på de forskjellige versjonene. Men det er vel kanskje ikke mer å forvente når det er beta bioser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...