bengh Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hei Skulle brenne en DVD her om dagen med en DVD-ISO fil ( dere kan jo gjette hvor den kom fra..). I Nero rekker ISO-filen akkurat til den røde streken rundt 4.5 GB men når jeg starter brenning får jeg beskjed om at de ikke er plass på DVD'n. Har prøvd flere typer av DVD R+ og RW- men samme resultat. Brenneren er Liteon 8x (851 ?) som støtter de fleste formater utenom dual-layer. Hadde ikke DVD R- tilgjengelig så det har jeg ikke prøvd. Har også forsøkt å krysse av for å lukke DVD slik at ikke mer kan brennes på den, uten at det hjelper. Noen forslag på hva som er galt ??
Muffinman Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hvis du enabler en liten dæsj overbrenning kan det vel kanskje gå. Er ikke sikker på hva som forårsaker dette.
dr_k Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 sikkert fordi du har lasta den ned. Prøv å gå i en dvd-sjappe og spør hva som er galt... dr_k
perbe Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Skulle brenne en DVD her om dagen med en DVD-ISO fil ( dere kan jo gjette hvor den kom fra..). I Nero rekker ISO-filen akkurat til den røde streken rundt 4.5 GB men når jeg starter brenning får jeg beskjed om at de ikke er plass på DVD'n. gå til menyen i Nero: fil - åpne velg filtype Image file (*.iso) finn fila du skal brenne ut.
FJERNET111 Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 gå til menyen i Nero: fil - åpne velg filtype Image file (*.iso) finn fila du skal brenne ut. Du har sikkert rett... trådstarter prøver sikkert å brenne ut selve image-filen på en DVD. Og image-filer pleier å være en del større enn det som faktisk blir brent ut. Så det er nok her feilen ligger.
Muffinman Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 mener å huske at dvd-r er litt større enn + Det er nok omvendt. Den praktiske kapasiteten er et par hundre MB større for + formatet sin del.
tvangsgreie Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Blank DVD-R 4,489MB 4,706,074,624 bytes or 4.383GB Blank DVD+R 4,483MB 4,700,372,992 bytes or 4.377GB
Popobawa Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Hvis du enabler en liten dæsj overbrenning kan det vel kanskje gå. Er ikke sikker på hva som forårsaker dette. Overbrenning med dvd går ikke. Så det er nok umulig det du foreslår.
bengh Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Hei igjen og takk for svar. Tror nok det stemmer det som Tvangsgreie sier at R- er større enn R+. Mener å huske at det fulgte med en R- med brenneren som godtok en stor DVD-image som R+'n ikke ville ha. Kanskje jeg skal kjøpe en 10 pak hos RIMI for kr 79,- !! - Noen som har testa disse platene ??
s_M_p Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 prøv å brenn ut fila med dvddecrypter eller velg burn image. velger du bare å brenne en iso fil vil ikke filmen funke fordi du da ikke har pakket ut iso fila, men bare lagt iso fila på dvd plata.
Konge Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Om man har en .IMG fil og vil brenne denne i Nero så finnes det en enkel mulighet . Gi den filbenevningen .ISO og jeg garanterer feriefilmen funker .
Muffinman Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 (endret) Blank DVD-R 4,489MB 4,706,074,624 bytes or 4.383GBBlank DVD+R 4,483MB 4,700,372,992 bytes or 4.377GB Sikker på dette? Mener bestemt å huske at når jeg handlet brenner for halvannet år siden at teoretisk kapasitet var tilnærmet lik, men at man ikke fikk utnyttet de siste par hundr MB på -r i praksis. Var ikke så mange multiformatbrennere da, så det var for og imot det ene og det andre hele veien. Endte forresten opp med en -r. Endret 4. august 2004 av Muffinman
bengh Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Glem dette om hvordan brenne en ISO-file eller image-fil, det kan jeg. Hele greia dreier seg om det er lure instillinger i Nero 6 som gjør at nero indikerer at det er plass til alle data, men når brenningen starter får jeg bekjed om at det ikke er plass på DVD'n. Videre om det er forskjell på kapasiteten til -R/+R. Har en bunke +R or RW liggende men ingen -R som jeg kan teste. Brenneren er som sagt en LITEON 4X (851s).
Eriond Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Kanskje du kan åpne .iso filen i dvd-shrink og fjerne noe lite i den og så brenne resultatet der i fra?
Tankakern Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Overbrenning med DVD går an. Har akkurat blitt lagt til støtte for det i en av de nyeste Nero-versjonene.
gnus Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Om du mounter den med deamon tools da ? Og så velger du ut copy disk i nero
Muffinman Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Overbrenning med DVD går an. Har akkurat blitt lagt til støtte for det i en av de nyeste Nero-versjonene. Var faktisk der jeg så det. Ble usikker et øyeblikk på om det var kun for cd-brenning...
Janmandelid Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Funket dette når du valgte overbrenning i Nero?? Har samme problemet selv også!
bengh Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Har ikke rukket å teste overbrenning i Nero - for fint vær til å leke med data'n. Hvilken versjon er dette forresten ? Spiller ingen rolle om jeg benytter +R/+R/RW - samme melding om at det ikke er plass. Deamon tools funker fint men jeg vil ha den på DVD. Deamon tools er forøvrig et utmerket program.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå