Gå til innhold

billig student pc


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar pc til dama mi. Ho skal bruke den primært til skolearbeid, men kjem vel til å bruke den til å spille mp3 å sjå dvd filmer (å kanskje spille litt sims :roll: ).

Siden jeg må betale so ønsker jeg å fine en som er billig å bra.

Har sett litt irundt på forumet men blir berre mer frustrert å "svimmel"....

prisen bør ligge irundt 8k

 

Noen anbefallinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du er villig til å spytte ut litt mer enn 8000, så finner du noen bærbare maskiner her:

 

http://www.whitebox.no/

 

ellers har elkjøp tilbud:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...roductpage_text

 

hadde det vært meg hadde jeg heller spart de 8000 og ventet litt til jeg hadde et par tusen lapper til. Hvordan du skal bruke den bærbare, spiller selvsagt en rolle. Men skal du ha en bærbar, tjener du sikkert mer på å spytte ut litt til. Mer for pengene.

Endret av Little Joey
Lenke til kommentar

Acer TM 292ELC til ca 8300,- Jeg kommer til å kjøpe den selv. Ny modell fra Acer med Celeron M 1.3 GHz. Celeron M ytelsen tilsvarer på de fleste områder ytelsen til en Pentium M, men med litt dårligere batterilevetid etter det jeg har hørt. En liten og lett maskin med lavt støynivå og OK ytelse! Hva mer trenger en dame? :D

 

WLAN-kort følger ikke med på ELC modellen, men kan vel skaffes som tilbehør.

 

link: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37618

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Skal kjøpe bærbar pc til dama mi. Ho skal bruke den primært til skolearbeid, men kjem vel til å bruke den til å spille mp3 å sjå dvd filmer (å kanskje spille litt sims  :roll:  ).

Siden jeg må betale so ønsker jeg å fine en som er billig å bra.

Har sett litt irundt på forumet men blir berre mer frustrert å "svimmel"....

prisen bør ligge irundt 8k

 

Noen anbefallinger?

Dell 510m kanskje? Koster vel under 10000 tror jeg. Du trenger vel ikke noe mer enn minimumsoppsettet og det er er maskin som nok har en del bedre kvalitet enn de til 8-9000

Endret av skjelsba
Lenke til kommentar
skjønner du får en bedre bærbar til 10 000 enn 8 000, men 2 000 er mye penger. derfor kunne jeg ha tenkt meg å vist hva som er et bra kjøp til irundt 8 000

Da kjøper du den Acer-maskinen som ble nevt over. Den er mye bedre kvalitet enn billigmaskinene som Medion. Det er rett og slett ikke verd å spare den 500-lappen som er i prisforskjell. Det er nå min mening i alle fall.

Lenke til kommentar
Medion er da egentlig Asus maskiner. Er Asus så dårlig da?

Vel, har ikke noe mer erfaring med dette enn et par forskjellige fem-min tester av to-tre maskiner, vet ikke hvilke modeller det var snakk om. Men uansett så var medion maskinen veldig plastik-aktig og bråkte veldig. i tillegg manglet den standard ting som ir og innebygget mikrofon som en finner i andre merkemaskiner.

 

har også vært borti en asus og den virket veldig plastikkaktig og myk, gav ikke et godt inntrykk på meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har fått acer TM 292ELC! Er kjempefornøyd. Har ikke testet batterikapasiteten eller ytelsen ved benchmark ennå, men begge deler virker meget bra.

PC'en har ikke wlan eller bluetooth, men hvor får du vel det til 8200,-?

Tester har vist at ytesen i de fleste tilfeller tilsvarer pentium-m på samme klokkefrekvens til tross for mindre cache. Batterikapasiteten er litt dårligere da celeron-m mangler enchanced speedstep, men fortsatt meget bra!

Ser ut til at det er vanskelig å skaffe ELC-modellen. Vet ikke om noen webshoper som har den inne for øyeblikket, men den er ventet inn flere steder i slutten av August.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...