Gå til innhold

Vil lære om elektronikk. Noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som topic sier så har jeg veldig lyst til å lære meg litt om elektronikk. Har gått GK Elektro (og VK1 Elektro), men faget elektronikk interiserte meg ikke så mye på GK. Det gjør det derimot nå! Og vil lære såpass at jeg kan reparere mine egne ting hvis noe skulle blir ødelagt.

 

Derfor håper jeg det er noen som kan gi meg noen tips? Guider på nettet, noen spesielle bøker, tips til hvordan jeg kan gå fram for å lære osv osv. Og ja jeg leter selv også!

Endret av zn00ker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stikk i en bokhandel og kjøp noen lærebøker, kjøp deg en loddebolt med spiss spiss (var det smør på olivenolje?) og et ocilioskop (nå kan du banne på at jeg skrev det feil). så kan du stikke på et innleveringssted for gamle tver, stereo, osv. så er det bare å feilsøke. multimeter har du vel allerede.

 

nå starter skolen igjen, for de som går på skole. mange selger sine gamle skolebøker, så du kan gjøre ett kupp ved å kjøpe de fra dem.

Endret av capy
Lenke til kommentar
slenger inn et lite spørsmål i denne tråden:

 

hva lærer man egentlig på gk elektro? skal begynne på et til høsten.

lærer man alt fra hvordan elektrisitet fungerer til lodding og installasjon av elektiske anlegg?

Japp... + myyyye annet du har bruk for og minst like mye bruk for... er veldig interresant å lære seg å bruke en baufil ;)

Lenke til kommentar

Snooker:

masse om elktronikk...www.epanorama.net

Kjøp elfa-katalogen....står mye kjekt der, om generell elektronikk og i tillegg om alle de ulike typer komponenter. I tillegg får du oversikt over alle kompentene uten å bla på nettet. Koster en hundrelapp, og hvis den skal sendes blir det endel mer.

 

for de litt mer viderekommende anbefaler jeg også http://www.diyaudio.com

 

space

Lenke til kommentar

diyaudio er vel kanskje ikke det mest elektronikk retta forumet?

jeg synes kvaliteten på forumet (diy) har blitt drastisk dåligere den siste tiden, men likefult, innimellom er det en del intresant stoff der.

 

www.audiodiycentral.com kan vel også anbefales i såmåte, og det er lettere å komme i gang i og med at det er en reel side, ikke et forum.

 

eller kan www.howstuffworks.com anbefales på det vatmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...