Gå til innhold

Installasjonsproblemer i Windows


Anbefalte innlegg

Midt i en installasjon av Service Pack 1 stoppet plutselig alt, og jeg måtte igjen frem med taskmanager. Jeg avsluttet installasjonen, men etterpå stod det likevel at SP1 var installert. For å være på den sikre siden skulle jeg prøve å slette SP1, for igjen å installere den. Ikke akkurat så veldig sikkert, men dette skjønte jeg da ikke.

Etter slettingen slo maskinen seg av og jeg fikk i oppstart melding om at NTLDR manglet. Så da formaterte jeg og skulle til å legge inn XP på nytt.

Etter formateringen og lasting av installasjonsfiler, restartet som vanlig pc'en seg.

Men, så fikk jeg meldingen "Error loading operativ system" eller no sånt.

Eneste jeg får inn på harddisken nå er Win ME og eldre, og Linux. Men ME er jo selvsagt så ustabilt at det klikker etter installasjon av skjermkort, og jeg vil helst spille noe i fremtiden også.

Skraphandleren neste, evt linux + en ny harddisk, eller lar det seg fikse?

 

Første gangen jeg skulle formatere startet forøvrig ikke XP cd'en, skjermen ble bare svart, så jeg formaterte først med Linux, så med XP.

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Skjermen blei svart..."

 

Hadde akkurat det samme problemet for litt siden. Prøvde også å installere XP over en Linux-installasjon (Linspire).

 

Redningen ble å lage en gammel 98-oppstartdisk fra bootdisk.com og deretter bruke FDISK til å slette alle partisjoner på harddisken.

 

Edit:

 

Du booter fra disketten

Når denne har gjort sitt, får du en DOS-prompt (kommandolinje)

Skriv FDISK og trykk Enter

Du får en del valg (svar ja på det første spørsmålet)

Slett alle partisjonene ved å velge Slett partisjon og deretter non-dos partisjon (ække helt sikker på benevnelsene)

Avslutt og restart

Boot opp med XP-CD

 

Forhåpentligvis starter installasjonen og finner en blank harddisk :)

 

:Edit

 

Deretter gikk XP-installasjonen som en drøm, med opprettelse av ny partisjon etc. Og jeg fikk samtidig prøvd ut min "unattended" XP-CD :)

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...