Gå til innhold

gammel AMD overklokkin...


Anbefalte innlegg

beklager visst det finns poster som denne, men søkefunksjon fungere ikke.... :(

har akkurat kjøpt meg et intelsystem, så lurte jeg på mulighetene for overklokking av den gamle maskina...

det er en AMD XP2200(1800 MHz) med boxed vifte, hovedkortet husker jeg ikke hva heter...1 Gb PC2100 RAM

 

kan jeg få litt mer sprut av denne uten no ekstra kjøling?

skal brukes til filmserver.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
beklager visst det finns poster som denne, men søkefunksjon fungere ikke.... :(

har akkurat kjøpt meg et intelsystem, så lurte jeg på mulighetene for overklokking av den gamle maskina...

det er en AMD XP2200(1800 MHz) med boxed vifte, hovedkortet husker jeg ikke hva heter...1 Gb PC2100 RAM

 

kan jeg få litt mer sprut av denne uten no ekstra kjøling?

skal brukes til filmserver.... :thumbup:

du kan sikker få litt mer "futt" i den ja, men minnet ditt er for tregt til å overklokke Bus hastigheten ihvertfall, så du må da ty til Multiplikator overklokking, dette går heller ikke hvis Cpu'n din er av ny modell da de er stengt på multikatoren. men hvis du har en gammel cpu som er 1-2år så kan du ha vært heldig, hvis den isåfall er rundt 2år gammel og stengt, så er det mulig og moddifisere broene på den slik at den man kan stille multiplikatoren som man vil, men dette er vel nærmeste umulig på de nye prossesorene fra 2003 og 2004.

 

ennda en dum ting er at du har Boxed vifte, det kjøler nok ikke bra nok til litt overklokking, men finner du ut at du har en "åpen" prossesor kan du jo spandere en bedre vifte og sikkert sette multiplikatoren til 15.0 x 133mhz FSB = XP2400+ (2GHZ)

 

så det er som regel muligheter for det meste, men noen ganger kan det være litt mer innviklet enn andre ganger, så hvis du ikke har noe erfaring med overklokking så ville jeg latt være, boxedvifte er nok ikke godt nok.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...