Gå til innhold

Tips til ultraportabel? (Sony Vaio TR3AP2)


ibsen

Anbefalte innlegg

Tjena godtfolk.

 

Etter et halvt år med research og planlegging frem mot kjøp av bærbar maskin, har jeg blitt mer og mer opptatt av at maskinen jeg skal skaffe meg må være lett og liten. Har sett skrekkeksempler som Toshiba Satellite, som knapt kan kalles bærbar, og innser viktigheten av å ha en maskin som virkelig er mobil.

 

Derfor titter jeg nå litt rundt for å finne en ok ultraportabel. Har en ok stasjonær maskin jeg bruker til gaming, så denne laptopen kommer jeg til å bruke til web, mail og lette grafikkoppgaver (Illustrator/Photoshop).

 

Har noen erfaringer med denne Sony Vaioen her? Den ser ganske smooth ut, men stemmer det at man ikke kan få Vaio med norsk tastatur? Skulle ikke Sony kunne ordne det da?? All hjelp og kommentarer mottas med takk.

 

 

PCG-TR3AP2

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultraportable maskiner er visst i skuddetfor tiden, og det finnes mange alternativer på markedet. Desverre har jeg ikke sett VAIO i virkeligheten, men jeg inrømmer at det er pene maskiner.

 

Jeg ber deg også ta en titt på ASUS s5200n som fåes på quad.no, Denne har en SUPER(!) bundle og bra design.

 

Link finnes i siggen min, følg med på tråden jeg har oppe om maskinen, det er flere som har kjøpt akkurat denne modellen som har gitt mye god informasjon.

Lenke til kommentar

Jobbet litt med en Vaio på jobben for litt siden, husker ikke hvilken modell dog.

 

Men det stemmer at du ikke kan få de med norsk tastatur. Når det gjelder den jeg prøvde, så ble jeg nesten skremt over hvor dårlig "kassa" var. Hvis jeg la en finger på bak skjemen så syntes dette på skjermen med en gang. Den virket gjevnt over veldig lite solid. Var vel den opplevelsen som gjorde at jeg slo helt fra med Vaio og gikk for Asus S5200N isteden. (er meget fornøyd se nevnte tråd).

 

Men må jo si at Vaio ser veldig fin ut. Absolutt en lekker liten sak.

Lenke til kommentar

Takk for tips og råd! Denne Asusen ser virkelig lekker ut. Hva er de fysiske dimensjonene? Fant de ikke noe sted på siden. Prisen var veldig fin, særlig siden jeg er en av de heldige som kjøper inn til firma og skriver av momsen =) Skal se om jeg finner flere bilder eller anmeldelser av denne, poster de i s5200 tråden.

Lenke til kommentar
Takk for tips og råd! Denne Asusen ser virkelig lekker ut. Hva er de fysiske dimensjonene? Fant de ikke noe sted på siden. Prisen var veldig fin, særlig siden jeg er en av de heldige som kjøper inn til firma og skriver av momsen =) Skal se om jeg finner flere bilder eller anmeldelser av denne, poster de i s5200 tråden.

ASUS spesifikasjoner

 

Det finnes mange omtaler av denne maskinen, toms-hardware har en meget god. Ta et kjapt søk på google, og du vil finne mange..

 

*vente på lønning* så skal jeg bestille den selv ;)

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
IBM X40 er den beste ultraportable mht. kvalitet, samt at den har markedets beste tastatur. lokk i titaniumskompositt beskytter mot det beste.

det eneste negative er at den ikke har internt optisk drev, det må du ha eksternt.

helt enig, problemet er at den maskinen koster 20k..

 

Nå skal ASUS s5200n være av veldig god kvalitet etter hva jeg har hørt også.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...