Gå til innhold

Skaffe meg valgfri bærbar


rafn

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her og vrir hjernen min litt. Har nemlig fått et ganske bra tilbud her. Pappa har blitt direktør i Norsk Datasenter, og jeg får nå velge meg en hjemmePC.

Jeg er egentlig dritt lei av å drasse rundt på en stor kasse, så stasjonær PC er utelukket :p Hadde vært glad for noen bra tips om hva jeg burde velge meg. Jeg bytter ut den stasjonære jeg har nå, så vil jo gjerne ha noe som kan måle seg sånn CA:p

Jeg har tatt en titt på Acer TravelMate 8005LMI og Acer Ferrari 3200. Synes de ser greie ut, men hvis dere har noen bedre forslag så kom med dem :D

Kun det beste er bra nok (er det ikke det dem sier a?) :D hehe... Men laptop'en jeg skal ha må være på siden til Norsk DataSenter

Tar imot de tipsene jeg kan få:p På forhånd hjertelig takk:P

Endret av rafn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NDS selger jo IBM Thinkpad. Det er laptopverdens Rolls Royce. Enten den ultralette X40 eller supermaskinen T41P er min anbefaling.

Garantert :w00t:

 

Evt. dersom kun det beste er godt nok kan du jo ta en titt på den enda nyere T42P.. Kan ikke ta feil med IBM og bærbar (dersom pris er utelukket).

Lenke til kommentar

Takker :!: IBM Thinkpad TP42p var ikke dum den, men er nok litt for dyr :( Tenker meg jeg får velge meg en for rundt 25 lapper... Siden det er hjemmepc fra firmaet han far jobber i så får vi prisene eks. mva :!: Også noe å tenke på:p

Endret av rafn
Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt valgt IBM Thinkpad T41/42. Hvordan noen kan anbefale FS eller Acer Ferrari er for meg et mysterium, FS er jallamskiner med en kvalitet som kanskje er 10% av IBM sin. Acer Ferrari er bråkete og har kort batteritid. Et greit kompromiss er kanskje Travelmate 8005?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fujitsu-Siemens Celsius H210

 

img_-399999614_0.jpg

 

ATI Mobility FireGL T2e (128 MB graphics memory)

 

LCD 15.1"TFT UXGA (!)

 

PENTIUM M 1,8 GHz

 

1GB DDR333 SDRAM (PC2700)

 

DVD +/- RW Drive

 

Hard disk 80GB 5,400 rpm

 

Bluetooth module

 

INTEL PRO Wireless 2200 b/g 14ch.

 

1x SD / MMC card reader

 

 

... eller IBM ThinkPad T42

Lenke til kommentar
UXGA = tha bomb!

 

og ellers så den glimrende ut... 1.8 Dothan, 128mb FireGL (som jeg regner med er komparabelt med mobility R9700)...?

Jeg ville sett skjermen i bruk først. Så høy oppløsning på 15"... lysstyrke, kontrast og hastighet vil være viktig da.

 

128MB FireGL T2e (antar mobile) er det samme som R9600 mobile med 128MB RAM. Usikker på hva e'en står for i T2e, enhanced kanskje?

Lenke til kommentar
UXGA = tha bomb!

 

og ellers så den glimrende ut... 1.8 Dothan, 128mb FireGL (som jeg regner med er komparabelt med mobility R9700)...?

Jeg ville sett skjermen i bruk først. Så høy oppløsning på 15"... lysstyrke, kontrast og hastighet vil være viktig da.

 

128MB FireGL T2e (antar mobile) er det samme som R9600 mobile med 128MB RAM. Usikker på hva e'en står for i T2e, enhanced kanskje?

 

okei, jeg har bare brukt en dell I8200 med 15'' UXGA skjerm, men den må jeg si var utrolig... I løpet av de 2 åra jeg hadde den var det INGEN (uteom andre Dell Ultrasharp UXGA skjermer da) som kom i nærheten på verken innsynsvinkel, fargegengivelse, lysstyrke og skarphet...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...