Gå til innhold

Strøm kontakt til S-ATA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg kjøpte en 200 Gb Seagate 8mb cache fra komplett og regnet med at alt av kabler jeg trengte fulgte med, men de gjorde ikke det, da lurer jeg på hvor jeg får kjøpt en kontakt som forandrer MOLEX kontakten til en S-ATA strømkontakt?

Samtidig lurer jeg på, hvorfor de skal gjøre det så vanskelig, istedenfor å bare ha vanlig MOLEX?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi de nye kontaktene er mindre og ikke sitter fast, har hatt mange stygge småsår på hendene når jeg har dratt ut strømledninger på gamle harddisker.

Selsagt irriterende at slik ikke følger med, men slik vil det alltid være i en overgangsperiode. På nyere strømforsyninger er det som regel SATA kontakter. Ellers så følger det ofte med til nyere hovedkort.

Har du en lokal databutikk er vel det det billigste, ellers så må du bestille overgang fra nettet. Komplett

Endret av Folo
Skrevet

okei, takk!

bor selvfølgelig på den mest stygge plassen på jord, men flytter til høsten så blir vel å vente til da, hvis jeg ikke bestiller noe fra komplett i nærmeste framtid da!

Skrevet

Jeg kjøpte min på Datakjeden i Tønsberg, Datakjeden finnes også i Oslo, Bergen, Trondheim... Spørs jo hvor du bor hen så klart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...