Gå til innhold

Overklokke veteran-skjermkort (Gf2GTS)


D-ZeeZ

Anbefalte innlegg

Jeg må drøye et par lønninger med å kjøpe nytt FX6800-kort, og lurte derfor på om jeg for moro skyld skal prøve å overklokke det gamle kortet mitt litt frem til da. (Jeg har et Matroxkort på lur som jeg kan bruke i reserve hvis det skule gå til h&/%¤te) ;) Kortet det er snakk om er et Creative GeForce 2 GTS m/32MB minne.

 

Noen som har peiling på hva dette gamle kortet kan prestere, og hvor mye det kan klokkes opp?

 

Hva skal jeg bruke for program for å klokke det? Trenger det ekstra kjøling for å overklokkes? Hva kan det i så fall koste? (Jeg gidder jo ikke å bruke nevneverdig med penger på det gamle sliter-kortet).

 

Hvis jeg stiller på klokkefrekvensene med en windowsapplikasjon, vil da selve kortet bli "modifisert" ved at settingene lagres på en eprom e.l. på kortet, eller er det bare driverinnstillinger, slik at kortet bare vil kjøres overklokket i windows (som jeg praktisk talt aldri bruker, siden jeg kjører Linux.)?

 

Er det noen spesiell fremgangsmåte som er lurest å følge når man overklokker et skjermkort? Hvordan overvåker jeg temperaturen? Ikke? Bare skrur jeg litt ned når grafikken begynner å krangle, liksom?

 

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan klokke det med Powerstrip.

 

Da vil de nye hastighetene lagres i driverene, ikke på noen brikke på kortet. Hvis du formaterer eller noe sånt får du default frekvenser igjen.

 

Det er nok bare snakk om noen få MHZ klokking, men det hjelper jo på. :yes:

 

Det er neppe noen temp-sensor på kortet. Det er bare å klokke til du får artifacts, så klokker du litt ned. Så er det bra.

 

Edit: Link til Powerstrip.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...