Gå til innhold

Fra Premiere Pro til DVD


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått DVD-brenner (Plextor 712A) og ville brenne en film til DVD. Settings (Premiere Pro):

 

- Export to DVD

- Encoding: PAL DV High Quality 4mb VBR 2 Pass Fields: Lower Maximize bitrate: unticked

 

Når jeg spiller dette på min SONY DVP NS-430 får jeg horisontale striper på områder der det er mye bevegelse (disse stripene ser jeg ikke under redigering)

 

Noen som vet hvilke innstillinger som skal brukes?

Endret av torry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd Deinterlace med hell, takker for hjelpen!

 

Jeg vil rendre en film direkte til DVD med Premiere PRO, hvilken komprimeringsrutine velger jeg for best kvalitet? Når jeg rendrer 'direkte' til DVD kan jeg vel ikke velge Deintelace noe sted, hva velger jeg i stedet?

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noen grunn til å takke for de-interlace-tipset.

 

Jeg har opplevd dette problemet selv.

Jeg trenger flere opplysninger om hvilket format orginal-filmen var før jeg kan hjelpe deg men de-interlace er uansett ikke å anbefale.

 

Halvparten av alle linjene blir fjernet og du sitter altså igjen med dobbelt så få piksler og dermed dårligere bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Vil beholde pixlene, ja!

 

Her er noe info om filmklippet, captured med Premiere:

 

AVI movie

720*576

Pix depth: 32

Frame Rate:25

Audio: 32000Hz 16 bit stereo

Average data rate: 2,56 MB/second

Pix aspect ratio: 1,067

 

DV File details:

Interleave: 1 : 2.00

 

video Track 1:

Depth is 24 bits

 

Tok bare med info jeg tror kan være interessant. Det skal vel være PAL det her, kameraet er kjøpt i Norge

 

Så, noen som kan foreslå en måte å brenne dette til DVD på fra Premiere?

Lenke til kommentar

Hei,

 

har prøvd mange varianter av rendering til AVI fra Premiere Pro nå, kun med 'no compression' og deinterlaced får jeg et resultat som ikke har striper ved mye bevegelse i filmruta. Dette kan jeg leve med inntil videre.

 

Men, når jeg har fått dette over til DVD via Encore får jeg kun lyd på venstre kanal! Dette holder ikke, hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar

Adobe har noen fine artikler på http://www.adobe.com/motion/primers.html

Les spesielt Adobe DVD Primer for å lære mer.

 

En kommentar angående interlace:

Interlaced video tas opp som 50 halvbilder i sekundet. Ved redigering og visning på PC, så overlapper disse to halvbildene hverandre og du får alltid striper ved horisontal bevegelse i bildet.

Denne effekten er helt normal, og vises i de fleste redigeringsprogram. Men resultatet vist på TV til slutt er alltid helt i orden.

 

Deinterlace skal du bare bruke hvis du skal danne filer for visning på PC, f.eks MPEG4, VMW og diverse AVI formater.

MPEG2 og DV25 (vanlig miniDV) støtter interlace, og da skal du aldri bruke deinterlace.

 

Når du lager DVD, så bør du unngå dobbel rendring. Alle programmer for å lage DVD, vil rendre til MPEG2 hvis det ikke allerede er i riktig format. Så redigeringsprogrammet bør enten legge ut MPEG2 (tilpasset DVD) eller beholde formatet fra råfilmen (som oftest DV25).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...