Gå til innhold

PSU sluttet bare å funke


Anbefalte innlegg

Kom hjem etter en avslappende uke på fjellet, da jeg kom hjem skulle jeg skru på pc'n, men jeg åpnet den, tok løs psu kabelen som går til hk og startet den med en binders for å sjekke at vannkjølinga gikk som den skulle, det gjorde den. Slo av alt sammen, plugget i og var good to go. Men ikke no skjedde da jeg skrev passordet på tastaturet, jeg tenkte som så, hmm, kanskje jeg hadde glemt passordet, så jeg nappa ut cmos jumperen, ventet litt og satte den på igjen, ikke no skjedde. JEg tok ut psukabelen igjen og satte i bindersen, IKKE NO SKJEDDE. Men når jeg kobler den til hk så lyser det lyset som viser at hk har strøm. Men den vil ikke starte. Noen her som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke skadet av lynnedslag da det kun har vært topp vær her, men jeg lurer litt på om det kan ha vært etter at jeg dytta bindersen inn i de to kontaktene, slik at dem har blitt dytta bakover og ergo ikke får kontakt i hovedkortet. når jeg setter den i så lyser det på hovedkortet så det får strøm. Men jeg har prøvd å dytte de 2 ledningene lenger frem utnen nytte. Tror jeg skal ta og se om jeg klarer å dra ut de 2 ledningene og se på dem, kanskje dem er splittet eller no.. :hmm: Er litt kjipt da denne er helt ny, kjøpt på databutikken, kanskje jeg får en ny på garanti :ermm::whistle:

Lenke til kommentar
du får se om du kan klare å lage en hot-wire sak som du kan bruke mens den er koblet i hk.

To ledningstumper og en bryter i de to kontaktene du snakket om, så kan du starte psu "manuellt"...

hmm, kan du utfylle ideen din litt? skjønte nesten hva du mente, men ikke helt!

Lenke til kommentar
du får se om du kan klare å lage en hot-wire sak som du kan bruke mens den er koblet i hk.

To ledningstumper og en bryter i de to kontaktene du snakket om, så kan du starte psu "manuellt"...

hmm, kan du utfylle ideen din litt? skjønte nesten hva du mente, men ikke helt!

det jeg mente er at du kan ta to ledningstumper, stikk en i hver av de to kontaktene som skal kortsluttes, og sørg for at de henger fast og har kontakt der,eller du kan for eksempel klippe av de to ledningene (er det lurt å klippe den sorte?) På den enden du nå har hengende og slenger kan du koble på en bryter, gjerne den som er i kabbiset fra før.

 

Da vil du jo i prinsippet bare gå utenom hovedkortet for å få kortsluttet de to kontaktene...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...