Gå til innhold

Farger/misfarging på skjermbildet.


Anbefalte innlegg

Litt i tvil om denne posten hører til under skjermer, men det var det mest nærliggende emnet.

Jeg har en omtrent 1 år gammel Dell PC, i det siste har det begynt å komme opp forskjellige farger på skjermbildet, noen ganger som loddrette striper, andre ganger er bare deler av noen ikoner misfarget og av og til virker det som om noe henger fast på skjermen. Akkurat nå ser det ut som om bakgrunnen på desktopen er bygd opp av fullt av små firkanter på høyre og venstre side, mens i midten er det helt fint. På internet, eller når jeg åpner andre applikasjoner ser jeg ikke denne misfargingen, men andre ganger gjør jeg det.

Det er ikke skjermen det er noe gale med, det trodde jeg først siden det er en flatskjerm, men siden fargene/misfarginen ikke befinner seg faste plasser, og fordi det samme skjedde når jeg prøvde med en annen skjerm, kan det ikke være det.

Jeg har også oppdatert driverne til skjermkortet (ati 9800)....

Er det noen som har vært borti noe liknende, eller som vet hva som kan være gale?

På forhånd takk Endret av MokkaKaffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hum hørtes litt liknende ut som jeg hadde på mitt Geforce4 TI-4200 kort en gang i tiden.

 

Det hang seg plutselig opp med farger over hele skjermen...firkanter og streker...mye gul farge. Problemet mitt var at det også gjaldt under booting om jeg reboota når dette skjedde...

 

Lot jeg maskinen hvile 5-10 minutt så var alt greit igjen...kunne få flere måneder før det dukket opp en gang til.

 

Lurer litt på om ikke RAM-en på det kortet var litt ustabilt....kanskje på ditt også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...