Passasjer Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Hallo. Jeg er litt Morrowind-fersking, men jeg har funnet ut en grei taktikk slik at man får gratis våpen og utstyr. Jeg finner en salgsbod, rapper alt jeg kan få med meg og løøøøper til døren. Vakter har jeg ingen problemer med, så lenge jeg ikke snakker med dem. Men er det noen ulemper ved å stjele? Kan man bli tyv som yrke? På forhånd takk! :!:
Rampage Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Thieves guild edit: Du får bounty på skallen din hvis du stjeler (les: hvis du blir tatt ) Endret 29. juli 2004 av Rampage
Bytex Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Yrke i den forstand noen skills i Morrowind kan ses på som yrker. Det er et Thieves Guild i (nesten) alle byer som gir oppdrag basert på tyve-skills, der det blir værre og værre å få til oppdragene uten å bli sett hvis du ikke har utvikla disse. Men det er ikke noe særlig annerledes enn oppdrag for Mage Guild eller Fighters Guild. De fleste gjør oppdrag for alle sammen. Og å bare springe til døra er ikke bruk av thief-skills i det hele tatt såeh..du må trene security, alteration, uff husker ikke, har aldri orka å være tyv. Det viktige for en tyv er å kunne bruke Sneak uten å bli sett, invisibility-spells, chameleon-spells og lockpicking/lock-spells. Husker ikke hvilke disipliner de forskjelllige ligger under i farta. Les på forumet på www.morrowind.com, er sikkert noen guides der for forskjellige måter å spille på. Eller http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/3365.html Endret 29. juli 2004 av Bitex
Loeve Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Skal du være en ren tyv så er det vel nærmest blasfemisk å bruke spells til å låse opp dører og beholdere? Og hvor får du det fra at tyver skal bruke alteration? Hovedferdighetene til en tyv er først og fremst security, light armor, short blade, acrobatics og sneak. Etter hvert som du får mer sneak så kan du snike mer effektivt, og du har dermed større sjanse for å kunne stjele fra NPC-er uten å bli tatt. Jo mer security du får, jo lettere blir det for deg å dirke opp bedre låste låser, og du må også ha et visst ferdighetsnivå for å kunne åpne sterke låser med dårligere lockpicks.
Bytex Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 (endret) Pøh! Er man tyv kan man ikke begrense seg sånn. Bruke alle muligheter for å rappe ting. Hvis magi gjør det enklere, selvsagt bruker man det. Vi skulle tatt oss et raid i Balmora, og se hvem som var den kjappeste tyven, du med dine sneak og lockpicks, jeg med Invisibilty, Chameleon, Telekinesis og open-spells.Selvsagt uten å bli oppdaget. Målet helliger middelet. Results talks, bullshit walks Endret 7. august 2004 av Bitex
Loeve Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Å bruke spells som chameleon og telekinesis har jeg ingenting mot, så lenge det blir brukt med "måte". Til gjengjeld så synes jeg det er forferdelig med open-spells, spesielt hvis du har så høy security at ingenting stopper deg alikevel. Men selvfølgelig, dette handler om personlige preferanser. Noen liker datteren, noen liker moren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå