Gå til innhold

hva er gprs


Anbefalte innlegg

skal ha ny telefon og var bestemt på å kjøpe en smartphone for å lese aviser ol på eget og andres wlan.

venter på mpx 300....

men i butikken i dag sa ekspeditøren at jeg kunne lese aviser på den jeg har med gprs........men det blir så dyrt sa jeg.........nei sa han og prata om 0,o7 kr minuttet.

det var lang kø så jeg fikk ikke mere info......

 

stemmer dette?? jeg bruker netcom kontantkort og det ønsker jeg å fortsette med.

så vha koster det i minuttet å lese aviser og msn ol ??? på gprs og kontantkort

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er feil. GPRS koster per nedlastede/opplastede enhet, i motsetning til WAP der man må betale for tiden man er pålogget. Prisen for den første MB'en hver måned nedlastet/opplastet på NetCom er såvidt jeg vet 56 kr (eller var det 54 kr?). Dette er en ENORM forskjell fra de aller billigste operatørene som koster 7-8 kr per MB.

 

Edit: her er en prisoversikt over GPRS-tjenesten til ulike operatører i Norge.

Endret av mack_
Lenke til kommentar
GPRS koster per nedlastede/opplastede enhet, i motsetning til WAP der man må betale for tiden man er pålogget.

Dette er også feil.

 

WAP har ingenting med oppkoblingsmetode. Du kan bruke WAP både på Høyhastighets GSM og GPRS. Alle mobiltelefoner jeg har vært borti, som støtter GPRS, kan bruke GPRS på WAP. Dermed blir det ganske rimelig å surfe på WAP-sider. Desverre er det ikke så mange av disse.

 

Har du en smartphone som kan lese HTTP, finnes det en god del sider som er tilpasset Smartphones/PDA, jeg har laget en liten portal her: http://www.pdanorway.com/mobile

Lenke til kommentar

bra top dog....

jeg begynner å nærme meg nå,,,men det var dette med prisen da??

som dere forstår er jeg nyhetsfreak deluxe og leser nyheter 2-3 timer hver dag.jeg har laptop tilogmed på do

.leser sikkert 20-30 nasjonale ,regionale og internasjonale aviser flere ganger hver dag + it, aksjer og forum.......,

men jeg har kontankort..........og n har jeg fått denne ideèn om å lese på telefonen også ..er det økonomisk forsvarlig med kontantkort?

Lenke til kommentar
...

men jeg har kontankort..........og n har jeg fått denne ideèn om å lese på telefonen også ..er det økonomisk forsvarlig med kontantkort?

Med NetCom kontant ville svaret mitt vært helt klart NEI. Jeg mener det er altfor dyrt fra NetCom's side, og disse prisene har de på alle abonnementene..(?) Helt horribelt. Jeg har p800, og skulle gå inn på sida i signaturen min. Jeg fikk lasta opp litt over halve siden, og det kosta rundt 30 kroner..(Jeg har et NetCom kontant SIM som jeg prøvde med). Hadde jeg vært deg ville jeg ha skiftet operatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...