Gå til innhold

Harddisk problem.. trenger hjelp fortest muligt..


Anbefalte innlegg

Har 2 hd'er i en pc her.. den ene hd'en (som er gammel.. 20gb treig hd.. (alt jeg vet om den)) og en western digital 120 gb..

 

Jeg har satt i ide kablene og strømkablene og starta pc'en.. når jeg logger på på windows så er det bare 20 gb'en jeg har tilgang til.. den andre finner jeg ikke når jeg går inn på min datamaskin.. men når jeg går på add hardware eller på device manager så finner den begge hd'ene.. hva kan være galt?

 

Og ett til spm.. jeg vil legge alt fra 20 gb'en til 120gb en.. går det ann å bare merke alt på 20gb'en, kopiere det og lime det rett inn på 120gb'en? og jeg skulle dessuten partisjonert 120gb'en.. MÅ jeg ha windows cd får å gjøre det? eller finnest det andre programmer som jeg kan laste?

 

(ble litt masse dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis den harddisken er ny har du ikke formatert den.. dette må gjøres for at du skal få brukt harddisken i windows.. dette gjør du ved å gå til kontrollpanel -> administrative verktøy -> Computer Management -> storage -> disk management(ble litt mye norsk/engelsk der :p men skulle bare mangle at du klarer og finne fram :p )

 

her kan du også partisjonere harddisken..

 

hvis du skal ha alt fra den gamle disken over på den nye kan du IKKE bare kopiere og lime.. dette vil absolutt ikke funke :p men du kan bruke norton ghost elns til å ta et speil av harddisken .. jeg har ikke noe erfaring med det så jeg skal ikke si mer i frykt for at det kan være feil :p

Lenke til kommentar

Download.com is your friend.. ;) søkte litt rundtom der og fant Drive2Drive 2.0 som funket fint.. iallefall foreløbigt :p

 

Takker for hjelpa Tjuls :D

 

Edit: Faen.. jævla dritt prog.. :mad: såh.. trenger fremdeles ett program.. :thumbdown:

Endret av Yois111
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har 2 hd'er i en pc her.. den ene hd'en (som er gammel.. 20gb treig hd.. (alt jeg vet om den)) og en western digital 120 gb..

 

Jeg har satt i ide kablene og strømkablene og starta pc'en.. når jeg logger på på windows så er det bare 20 gb'en jeg har tilgang til.. den andre finner jeg ikke når jeg går inn på min datamaskin.. men når jeg går på add hardware eller på device manager så finner den begge hd'ene.. hva kan være galt?

 

Og ett til spm.. jeg vil legge alt fra 20 gb'en til 120gb en.. går det ann å bare merke alt på 20gb'en, kopiere det og lime det rett inn på 120gb'en? og jeg skulle dessuten partisjonert 120gb'en.. MÅ jeg ha windows cd får å gjøre det? eller finnest det andre programmer som jeg kan laste?

 

(ble litt masse dette)

Hmm... ser at jeg har det samme problemet som her. Nesten identisk faktisk.

 

Jeg har derimot kommet til det stadiet at jeg er på nippen til å bare kaste den nye WD 120'en på havet og kjøpe en ny maxtor i stedet,som er ett merke jeg aldri har hatt problemer med. :thumbup:

 

Har prøvd alt med bios-flashing og det der,tilmed på to forskjellige HK, uten spor av forbedring.

Får ikke formatert den engang, og er som sagt VELDIG nær å kaste dritten på havet.

Den passer imidlertid veldig godt nede i skuffen,der den nok blir liggende. :mad:

Lenke til kommentar

Kjent problem! Se her for lignende problem.

 

Løsningen for deg er:

- Sett ny disk som slave til c: disk

- Formater ny disk uten å tilordne stasjonsbokstav.

- Tilordne stasjonsbokstav etter formatering.

- Kopier c: disk over til ny disk med Drive Image (velg også å kopiere MBR)

- Fjern gammel c: disk, og start opp med ny disk som disk 0 master

 

Funket meget bra for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...