Gå til innhold

12volts uttak til pc.


Anbefalte innlegg

Nå starter "snart" lan sesongen igjen og jeg er rimelig lei av varm brus og smeltet sjokolade. Siden du som oftest ikke har mer enn 2 stikontakter, og ikke lov til å koble til kjøleskap og vifter til strømnettet tenkte jeg at jeg kunne bruke en kjølebag jeg har hjemme. kjølebagen som går på 12v strøm fra sigarettuttaket i bilen. Går det an å få et slikt sigaretetutak til pcen?

 

Takk for hjelpen,.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 550 watts antec psu som jeg vant her på hw.no, det må vel være nok, med den maskinvaren min? (sjekk profil) :D

 

Virker jo litt mer stilig med en sølvfarget en, som passer inn i kabinettet. Jeg er ikke akkurat en kløpper til å lage til ting. Hadde sikkert klart å loddet de to ledningene, men hvor skulle jeg ha satt den på pcen? Orker ikke sage og borre og mekke for å lage til noe... Det er en grunn for at jeg går almenn og ikke elektro... ;) Men jeg kan jo prøve. Jeg har enda god tid..

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar
Har en 550 watts antec psu som jeg vant her på hw.no, det må vel være nok, med den maskinvaren min? (sjekk profil) :D

 

Virker jo litt mer stilig med en sølvfarget en, som passer inn i kabinettet. Jeg er ikke akkurat en kløpper til å lage til ting. Hadde sikkert klart å loddet de to ledningene, men hvor skulle jeg ha satt den på pcen? Orker ikke sage og borre og mekke for å lage til noe... Det er en grunn for at jeg går almenn og ikke elektro... ;) Men jeg kan jo prøve. Jeg har enda god tid..

Jeg har hørt at det sigarettutaket tar vanvittig mye strøm, så de er vell ikke akkurta å anbefale til LAN.

Lenke til kommentar

34W på 12volt blir 2.83Ampere. Skal fungere smertefritt det. Da tror jeg ikke du akkurat har den kraftigste kjølebaggen på markedet ;)

 

Fungerer sikkert greit. Baggen min trekker nok vesentlig mer strøm, kan sjekke dersom noen er interesserte.

 

OT: Min tid på store LAN nå jeg nok si er over. Private LAN er derimot gøy! Og der er det kjøleskap :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...