Kasp Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Satt for et par uker siden samme en pc til faren min. Hovedkortet er et Gigabyte K8NS nForce 3 250. Etter BIOS flashing er CPU temp på 65 grader idle ifølge BIOS, speedfan og Abit's eget program. Vet at det er riktig CPU da jeg tok av CPU rett etter jeg hadde skrudd av pc'en og den var så varm at man nesten brant seg på den. Kjøleren er en Zalman 7000CU. Jeg har en A64 3200+ med samme kjøler og idler på 28 grader. Har sjekka at CPU kjøler er i plan og har lagt på et perfekt lag med kjølepasta. Har noen no tips til hvorfor CPU temp er så høy?
fredriku Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Dårlig eksemplar kanskje? Uansett, er nok en feil, men sjekket i aida32? Eventuelt Sisoft Sandra 2004...
Kasp Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 Dårlig eksemplar kanskje? Uansett, er nok en feil, men sjekket i aida32? Eventuelt Sisoft Sandra 2004... Har sjekket begge disse, tok av kjøler og CPU rett etter at pc'en var skrudd av og jeg brant meg på CPU.. Trenger litt hjelp her.. Kan jeg eventuelt kreve ny CPU pga høy temp og muligens dårlig eksemplar?
C4STOR Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Dårlig eksemplar kanskje? Uansett, er nok en feil, men sjekket i aida32? Eventuelt Sisoft Sandra 2004... Har sjekket begge disse, tok av kjøler og CPU rett etter at pc'en var skrudd av og jeg brant meg på CPU.. Trenger litt hjelp her.. Kan jeg eventuelt kreve ny CPU pga høy temp og muligens dårlig eksemplar? Så lenge den fungerer så kan du ikke kreve noe som helst Hvor kjøpte du forresten den Zalman kjøleren til 754?
Kasp Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 (endret) Dårlig eksemplar kanskje? Uansett, er nok en feil, men sjekket i aida32? Eventuelt Sisoft Sandra 2004... Har sjekket begge disse, tok av kjøler og CPU rett etter at pc'en var skrudd av og jeg brant meg på CPU.. Trenger litt hjelp her.. Kan jeg eventuelt kreve ny CPU pga høy temp og muligens dårlig eksemplar? Så lenge den fungerer så kan du ikke kreve noe som helst Hvor kjøpte du forresten den Zalman kjøleren til 754? Kjøpte den på hwb.. Er vel den beste til s754. Endret 30. juli 2004 av Kasp
Templar Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Hvis dette er "Newcastle" core da er dette bare BIOS fluke. Newcaste kjerner har annen måte å reportere tempen og ikke alle HKer har fått oppdatering på dette. A64 slår seg av ved 70 grader så hvis du der tempen gå over 70 da er dette bare en BIOS feil, sjekk for oppdatering. SImon
Judaz Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Har opplevd fenomenet på flere socket a hovedkort fra Gigabyte, det er ikke noe ukjent fenomen. Kanskje gjelder det Socket 754 også? - Judaz -
Kasp Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 (endret) Hvis dette er "Newcastle" core da er dette bare BIOS fluke. Newcaste kjerner har annen måte å reportere tempen og ikke alle HKer har fått oppdatering på dette. A64 slår seg av ved 70 grader så hvis du der tempen gå over 70 da er dette bare en BIOS feil, sjekk for oppdatering. SImon Har sett tempen over 75 grader.. Takk for svar, skal sjekke nu EDIT: Det var en NewCastle kjerne ifølge CPU-Z, så kanskje det som sagt bare var en feil i tempmåler fra BIOS.. Men synes fortsatt det er litt rart at at CPU er glovarm når jeg tar den ut.. Endret 29. juli 2004 av Kasp
Nuvian Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 trenger ikke å gå opp til 75 grader for at den skal være varm da,35-40 grader er glovarmt det også når man tar på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå