Gå til innhold

TES: Den perfekte Battlemage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt morrowind i et par måneder nå, men jeg har bare rukket å spille med fighter og stealth. Så satte jeg meg ned og skulle lage en battlemage, men jeg kunne ikke finne noen bra skills. Er det noen som kan si meg hvilke skills en perfekt battlemage burde ha, og om de skal være major eller minor skills..? Hadde vært hyggelig med svar.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Destruction synes jeg er utmerket til en Battlemage... Ellers så passer Conjuration (eller hvordan det skrives) godt. Blunt Waepon passer også utmerket spesielt om du har Staff of Magnus og Staff of Hasedoki.

Forresten hvilken rase er det snakk om? Mange velger Breton Pga sine magika egenskaper men det passer jo ikke i det hele tatt. Dark Elf passer best til en ond battlemage som har en dårlig dag........ :devil:

Skrevet (endret)

Jeg er jo veldig fan av Destruction da. Og siden dunmers (Dark Elf) får 10+ til destruction så tror jeg nok at jeg velger dem. Men et av mine store spørsmål er da.. Skal jeg velge å bruke mest closecombat-fighting eller mest magi..? Og hvilket stjernetegn skal jeg ha..?

Endret av Tha Phreak
Skrevet

Du bør jo øve litt med å bruke Blunt Waepon hvis du velger det. Magiske kjepper er jo tøft da... :D . Men du er jo en mage så da er det vel magi du skal bruke mest.

The Atronach burde passe som stjernetegn.

:thumbup:

Skrevet

Ta en titt på denne posten

Alt du trenger å gjøre for å lage en battlemage istede for ren magiker i hendhold til mitt forslag i den andre posten, er å bytte ut rasen med Brenton f.eks, og ta bort unarmed/Light Armor med Light Armor/Medium Armor.

Fiks ferdig.

Skrevet (endret)

Jeg spilte som Battlemage gjennom alle 3 expansions. Eller, jeg hadde ikke valgt "Battlemage" som class noensteds, gikk ut fra Crusader-templaten, bytta medium til heavy armor, hadde longsword og destruction som mainskills og restoration og alteration blant sec. skillsene. Brydde meg ikke om Armorer-skillen, da man har mere enn nok penger til å få reparert armoren sin for penger i byene. Og å drasse rundt på haugevis med Armorer-hamrer er kjipt, de er ganske tunge.

Så da trente jeg opp destruction sakte men sikkert, og longsword og heavy armor gikk fort oppover. Alteration gir deg mulighet til å bruke egne Levitation-spells etterhvert, og å bruke Open spells på låste kister og dører(ekstremt kjekt å kunne), og restoration gir deg masse healing-spells.

Ikke alt på en gang, men man bygger seg jo opp.

Strength er en viktig sak for den karen, siden heavy armor krever MYE bærevekt.

Derfor valgte jeg Redguard som rase.

Intelligence for å få mere mana selvsagt. Men etterhvert brukte jeg ikke Destruction i det heletatt, sverdet var så mye bedre og kjappere til å ta livet av folk med enn 60-100 fireball.

Mysticism er kanskje også¨kjekt å ha blant main/sec. skills, så du kan bruke dine egne mark/recall spells (teleporting rett og slett), men den er veldig kjip å level'e opp, få spells man kan kjedekaste for å få opp skillpoints. Jeg kjøpte meg bare trening i den etterhvert.

Endret av Bitex
Skrevet

Takketakk for tipsene. Jeg bare lurer på hva som er mest effektivt av light armor eller medium armor. Heavy armor er utelukket for meg, siden det blir for tungt. Hvis jeg skal ta light armor så tror jeg nok jeg finner meg en glass armor. Men vet dere om noen gode medium armors?

Skrevet

Den beste medium armoren er Adamantium. Denne kan fåes om du laster ned den offisielle pluginen fra Bethesda. Har du Tribunal kommer denne pluginen med alikevel.

Orcish Armor er den beste om du kun har Morrowind.

Skrevet

Den er ikke et vidunder men du kan kjøpe den på Craftmens Hall i Godsreach i Mournhold.. Tror den beste medium armoren er Indodril...

Jeg anbefaler Glass

Skrevet

Hmm.. Er ikke glass light da? Også tror jeg det finnes forskellige Indoril.. Den du har på bildet foreksempel.. Den tror jeg er bedre en vanlig Indoril, men er ikke sikker på om man får kjøpt den..

Skrevet

Vet at Glass er light armor men den passer best til en Battlemage. Den vakta jeg har som avatar er en high ordinator og de bruker haevy armor.. Husker ikke hva den armoren het...

De vanlige ordinator'ene bruker indodril.

Jeg brukte full high ordinator armor får lenge siden og da angrep ingen vakter meg så det Bitex er bærre vås.

Er ikke Dwemer armor haevy da? og du har helt rett i at man ligner en Donald Duck Jalla'n med den stjerten :D

Skrevet

Jeg mener også at Dwemer er heavy-armor. Ser i allefall sånn ut.

Indoril er stilig, og hvis du ikke blir angrepet så gjør det vel ingenting å bruke den..

Skrevet

Bare bruk den du... Jeg har den nyeste morrowind patchen og prøvde det der med Ordinator armor nå nettopp.. Ingen av vaktene kom å sa bla bla med Ebony klubba si. :yes:

Men du må bruke glass når du er Battlemage ingenting passer bedre... Men intil videre er det vel greit med Inodril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...