Gå til innhold

Min første bærbare


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange tråder om det samme her og ja, jeg har lest info tråden om det. Alikevel drister jeg meg til å lage ennå en tråd om hva dere anbefaler/ikke når det gjelder bærbar maskin.

 

Som sagt blir dette min første bærbare og jeg har 0 erfaring med det, så her vil jeg ta til meg deres erfaringer og råd.

 

Maskinen skal brukes til litt av hvert og også til å spilles med.

 

Jeg vurderer denne.

 

Eneste ulempen med denne (som jeg kan se med min 0 erfaring) er at det ikke er kortleser på den (det jeg kan se) Er dette mulig å fastmontere i etterkant på en lett måte, eller bør jeg ev få multicom til å montere dette? (hvis jeg bestemmer meg for denne)

 

Vil gjerne høre fordeler/svakheter med denne maskinen og eventuelt forslag til bedre/andre og grunn for det. (ikke høyere pris)

 

 

Ettersom jeg har 0 peiling, så kommer et 'dumt' spørsmål:

Kan jeg surfe på nett via min gamle nokia 6110, eller må jeg skaffe meg nyere? (trenger jeg ev noe tilleggsutstyr på den?)

Hvordan kobler man til 1 2 3 oppskrift hadde vært greit :)

 

Takker for all hjelp

 

ps: kommer også til å trenge et trådløst accesspunkt der sikkerhet er viktig og trenger sikkert noen gode råd om hva som er bra der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler Elitegroup Green maskinen framfor Aopens 1557 maskiner ettersom Elitegroup stiller med bedre byggekvalitet. De er stort sett like ellers, hvis du klarer å leve uten minnekortleser så er saken biff: Velg Elitegroup!

Joda, jeg har jo kabel og også egen separat multikortleser, så så viktig er det ikke :)

 

Kvalitet er jo viktig, så hvis det stemmer det du sier, så heller jeg mot elite atm :)

Lenke til kommentar

Kortleser: Du får kjøpt kortlesere med PCMCIA grensesnitt. Det vil si at du stapper den inn i maskinen og kan ha den "fast montert".

 

Ellers er det vel tester av de forskjellige 1557 maskinene på barbara.no?

 

Har du Ir på telefonen? Hvis ja, kan du koble deg på internett med den hvis maskinen har Ir-port.

 

Trådløst nettverksutstyr med stor sikkerhet må du høre med arbeidsgiveren din om (regner med det er derfor du trenger høy sikkerhet).

 

Når det gjelder Whitebox ville jeg kikket gjennom denne tråden før jeg vurderte å kjøpe noe fra dem:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=270366

 

Ta en titt på www.netshop.no

Dette er vel den nettbutikken som har fått mest positiv omtale i det siste og den virker veldig lovende. De selger 1557.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kjøp den du linker til i første post. Et av markedets desidert beste kjøp.

 

Er dette mulig å fastmontere i etterkant på en lett måte, eller bør jeg ev få multicom til å montere dette?

 

Du blir nok nødt til å bruke USB-kortleser, men det er ikke noe problem. Bare ha den i vesken sammen med maskinen.

 

Vil gjerne høre fordeler/svakheter med denne maskinen og eventuelt forslag til bedre/andre og grunn for det. (ikke høyere pris)

 

+ Stille

+ Bra skjerm

+ Bra skjermkort

+ Dvd-brenner

+ Mye for pengene

 

- Litt merkelige fysiske dimensjoner

- Kanskje litt svak konstruksjon?

 

Kan jeg surfe på nett via min gamle nokia 6110

 

Jepp, er jeg rimelig sikker på.

 

ps: kommer også til å trenge et trådløst accesspunkt der sikkerhet er viktig og trenger sikkert noen gode råd om hva som er bra der også.

 

Belkin er bra.

 

Som sagt blir dette min første bærbare og jeg har 0 erfaring med det, så her vil jeg ta til meg deres erfaringer og råd.

 

Kjøper du den du linket til, blir du garantert ikke skuffet.

Lenke til kommentar
Har du Ir på telefonen? Hvis ja, kan du koble deg på internett med den hvis maskinen har Ir-port.

 

Ja, det er det på den og maskinen har jo også en slik port. Bruker jeg da f.eks NGT sitt nr i oppsettet på maskinen da?

 

Trådløst nettverksutstyr med stor sikkerhet må du høre med arbeidsgiveren din om (regner med det er derfor du trenger høy sikkerhet).

 

Hehe, nei det er til meg selv og da har jeg selv ansvaret for sikkerheten og det er derfor jeg spør. Sikkerhet er viktig og det er vel både og i utstyr der også (trådløst), derfor vil jeg gjerne kjøpe noe som er godt nok med en gang og ikke kjøpe noe der jeg angrer pga det mangler visse 'settings' som bør være med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva mener du med at den er merkelig fysiske dimensjoner og er den svak i konstruksjonen?

Det er fordi Elitegroup's G551 ble kritisert for dette. Og med tanke på at de fysiske målene på de to maskinene er de samme, tenkte jeg at det var samme kabinett med en annen farge. Det var en grunn til at jeg skrev spørsmålstegn bak.

 

Edit: Det med fysiske dimensjoner sa jeg fordi fremme er den 25mm høy, mens bak er den rundt 30. Dvs at maskinen har lengre knotter framme og ser skjev ut fra siden.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...