Gå til innhold

Verdens kuleste nettside, eller hva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-24 17:37, java_man skrev:

Hei!


Dette må være en av verden kuleste nettside! Da tenker jeg ikke så mye på selve innholdet, men måten siden er laget på. Denne siden må du bare sjekke ut!




 

Muligens det bare er meg, men jeg synes jeg ikke det er noe kult når jeg må sitte å se i mangfoldige sekund på hva andre kan i flash. Jeg vil ha innholdet og ikke innpakningspapiret. Navigasjonen er forvirrende og pop-ups er noe dritt. Dårlig web design rett og slett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 12:44, Johan skrev:

Det er jeg enig i. Innhold er mye viktigere enn design.


 

Bare for å presisere hva jeg mente:

 

Design på en webside er veldig viktig, men design/layouten's viktigste oppgave er ikkke å vise skaperens photoshop og flash kunnskaper. Den viktigste oppgaven er at brukeren enkelt og effektivt kan finne ut hva som er på siden og finne den informasjonen brukeren faktisk er interessert i. Det finnes selvsagt unntak som f.eks webshopper. Her er viktigste oppgave å få brukeren til å kjøpe for mest mulig penger, men det gjøres som regel ved å legge opp sidene slik jeg nevnte tidligere i avsnittet.

 

Vi kan godt sette opp hardware.no som en godt designa side. Den er logisk organisert og du trenger ikke mange klikkene for å finne det du er ute etter. Grafikken er også lagt opp slik at den gjør siden litt mer spennende og lese, men grafikken er på ingen måte forstyrrende for innholdet.

 

Å sitte å se på kule flash intro's er kanskje spennende en liten stund, men det er jo ikke intro'n du er ute etter.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:


On 2002-04-25 14:17, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-04-25 12:44, Johan skrev:

Det er jeg enig i. Innhold er mye viktigere enn design.


 

Bare for å presisere hva jeg mente:

 

Design på en webside er veldig viktig, men design/layouten's viktigste oppgave er ikkke å vise skaperens photoshop og flash kunnskaper. Den viktigste oppgaven er at brukeren enkelt og effektivt kan finne ut hva som er på siden og finne den informasjonen brukeren faktisk er interessert i. Det finnes selvsagt unntak som f.eks webshopper. Her er viktigste oppgave å få brukeren til å kjøpe for mest mulig penger, men det gjøres som regel ved å legge opp sidene slik jeg nevnte tidligere i avsnittet.

 

Vi kan godt sette opp hardware.no som en godt designa side. Den er logisk organisert og du trenger ikke mange klikkene for å finne det du er ute etter. Grafikken er også lagt opp slik at den gjør siden litt mer spennende og lese, men grafikken er på ingen måte forstyrrende for innholdet.

 

Å sitte å se på kule flash intro's er kanskje spennende en liten stund, men det er jo ikke intro'n du er ute etter.

 

 

<min personlige mening>

Ja, enig med deg. Overdreven flashbruk er en uting. Det er forsyrrende og plagsomt. Jeg synes at en bra webside er en kombinasjon av innhold og design. Det skal også være mulig for vanlige dødlige å se på (da mener jeg at den skal være kjapp å downloade!) Mye flash blir for fancy for meg og ofte alt for rotete. En god webdesigner vet at det ikke er viktigst med en fancy side, men en som er bra å se på og samtidig informativ. En webside skal ikke være en reklame for coca-cola.

</min personlige mening>

 

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-04-26 05:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...