Gå til innhold

Noen som har erfaringer med 30" LCD?


Anbefalte innlegg

Nytt forsøk, med ny overskrift:

 

Er det noen som har erfaring med de nye 30" LCD (widescreen) TV'ene som har kommet, til databruk? Jeg har litt erfaring i å bruke to skjermer. Nå grunner jeg på heller å kjøpe en stor. Plasma har alltid vært uaktuelt p.g.a lav oppløsning, men nå begynner jo LCD å komme etter på størrelse. Noen brukererfaringer...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

C4STOR; heh, må le litt.

 

Samme som å si; "Jeg gikk forbi en 4 meter lang bil idag, virket rask og stødig på veien"

 

No offence, men jeg måtte bare :!:

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke erfaring med 30" LCD TV, men såvidt jeg vet er den ikke egnet til databruk da oppløsningen er for dårlig (i forhold til størrelsen) dermed blir hver pixel veldig stor.

Ja, du kan tenke deg at en 20" med 1600*1200 er ideell oppløsning. Kan ikke påstå å ha sett en 30" med høyere oppløsning, og da blir det fort litt kornete. At det ikke finnes påstår jeg ikke, men finner du en så tipper jeg den er dyr ;)

Lenke til kommentar

- LCD TV i 30 tommers klassen er ikke tenkt som en dataskjerm med TV-mulighet, men som en TV med datatilkobling. WXGA oppløsning er ved det beste disse TV´ne kan leveres med, dette er imildertid som du selv påpeker bedre enn plasmaskjermer.

 

- Selv om pixlene blir svært store, er ikke opplevelsen så negativ når man har "TV avstand" til skjermen (2,5-3 meter).

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke erfaring med 30" LCD TV, men såvidt jeg vet er den ikke egnet til databruk da oppløsningen er for dårlig (i forhold til størrelsen) dermed blir hver pixel veldig stor.

Ja, du kan tenke deg at en 20" med 1600*1200 er ideell oppløsning. Kan ikke påstå å ha sett en 30" med høyere oppløsning, og da blir det fort litt kornete. At det ikke finnes påstår jeg ikke, men finner du en så tipper jeg den er dyr ;)

Bare ha den på lenbger avstand, så blir det fint med lavere oppløsning og 30"!

 

:innocent:

Lenke til kommentar
- Selv om pixlene blir svært store, er ikke opplevelsen så negativ når man har "TV avstand" til skjermen (2,5-3 meter).

Da er jo vitsen med å bruke den som PC-skjerm mer eller mindre borte. Skal dog si meg enig i at det ikke er noe problem å se TV med store piksler - hadde en 20" med 640*480 og det gikk fint på 3 meter.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar! :)

 

Jeg har 19" CRT (foran meg...) og 17" LCD (til høyre for meg...) i dag. Skulle jeg kjøpe widescreen LCD kommer jeg til å ha den i ca en meters avstand fra øynene, unntatt når jeg bruker den som TV (har seng/sofa bak meg som jeg ser TV fra, trangt om plassen her...). Høres ut på svarene som 30 " LCD egner seg mest til det siste ennå.

 

Vanskelig å finne èn skjerm som dekker alle formål...! :hmm:

Lenke til kommentar

Faren min har en philips 30" LCD 17ms, som jeg bruker til spilling av og til og jeg synes det er dritbra. Bruker VGA ingang og får 1024x768 oppløsning og det virker IKKE kornete i hele tatt. Eneste problemet jeg har er at Bildet forsvinner på noen spill, enkelte spill får jeg ikke til å spille. Tror det har med at spillene skifter refresh rate eller oppløsning underveis, fordi TV kan kjøre bare 1024x768@60hz.

Dette er et problem jeg GJERNE vil ha en løsning på....

Men ellers er jeg kjempefornøyd med å spille på en slik TV.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...