smen Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hva trengs for å skaffe seg et domene, er litt blank her. Sjønner at jeg må kjøpe navnet, OK. Hva med serverplass, kan jeg videresende det navnet til hjemmesideplassen jeg har hos Bluecom. Eller må jeg også kjøpe meg Web Hotell. Eller kan jeg bare sette opp en server selv? Hva er rimeligst, hva koster det? Er ikke så farlig om det blir .com eller .net eller hva. Ønsker meg også mulighet for e-mail på det domene. Håper noen av dere har tips på en løsning som ikke blir så veldig dyr. Mvh Smen
albe Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 (endret) Jeg hadde satset på et billig web-hotell. Det er billig og bra (hvis du velger riktig leverandør). Da får du alt du ønsker deg, og litt til. En ulempe hvis du velger å bruke hjemmeside/mail hos internett-leverandøren (bluecom, tiscali etc.) er at du blir "låst" til en teit web-adresse, som forsvinner hvis du bytter leverandør. Det er forøvrig skrevet masse om dette tidligere, prøv å søke litt Jeg vil på det sterkeste anbefale domenetorget.no. fra 20 kroner måneden (inkluderer domenekostnader). 100 MB plass, ubegrenset mailkontoer, god web-mail, ubegrenset sql-databaser, subdomener osv. Men det beste med denne leverandøren er glitrende og rask support. Det er også mulig med ren mail-komto, fra 15 kr/mnd. Tenkte jeg skulle slenge inn vervingsdetaljer også, i tilfelle noen lurer på å opprette ny konto på domenetorget : Hvis du skriver vervekoden "524" i rubrikken "referanse" når du bestiller, får du første måneden til 1/2 pris. (og jeg får også litt gratis tid) Se http://domenetorget.net/webhotell.html hva du får med i pakkene. Og det ER ingen skjulte kostnader i tillegg. Du får faktisk all funksjonaliteten det reklameres for. Lykke til! NB: Jeg jobber ikke hos domenetorget, jeg er bare en veldig fornøyd kunde ;) Endret 21. juli 2004 av albe
arildjr Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Du vil kjøpe domene sier du.. Er bare å kjøpe det, skal du ha norsk domene så må du ha egenærklæring fra et registrert firma, det meste annet er fritt fram. Når det gjelder hva som er lettest og best er det å kjøpe hosting. Hosting fåes kjøpt billig (ca 700) per år. Dette inkluderer plass på kjapp server, 10-50 epostadresser, mysql, oversikter osv. Er meget fornøyd med min nordic hosting avtale og easyisp.no avtale. Kanskje mest med easyisp da jeg har god lagringsplass og kan legge til evig med subdomener. Sette opp server selv er nødvendigvis ikke så vanskelig, men du bør ha en ok linje å sette den på da. Sitter du på adsl og skal ha ut litt bilder, vil det ta evig lang tid å laste dem for de som skal se denne websiden din. Nei kjøp deg hosting du.. Du slipper endel ergrelse da
smen Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Takk for svarene, domenetorget var interesangt, må jo bli Delta pakka til 25 pr. måned. Må jeg ha et domene i tilligg eller er det med i den pakken slik at det blir bare 300 i året. Er ikke så farlig om det er .com eller noe annet er ikke så farlig, kjenner til regelene med .no så det er ikke aktuelt. Mvh Roger
B4stian Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 (endret) I Delta-pakka er domene inkludert, det er t.o.m. mulig å ha 2 addon-domener, dvs. at du kan ha f.eks. dinside.com, dinside.org og dinside.net som alle er samme side. Har selv Epsilon og er stålende fornøyd! Topp kundeservice domenetorget.net pleier å ha auksjoner på qxl.no, der selger dem noen av pakkene billigere, jeg fikk f.eks. Epsilon til 32 kr. mnd. isteden for 35 kr. Endret 21. juli 2004 av datating
albe Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Takk for svarene, domenetorget var interesangt, må jo bli Delta pakka til 25 pr. måned. Må jeg ha et domene i tilligg eller er det med i den pakken slik at det blir bare 300 i året. Delta-pakka (som jeg også har) inkluderer domenekostnader, så du slipper å bestille/betale dette i tillegg. Så total-kostnadene er helt riktig kun 300 kr/år. Spør gjerne direkte til domenetorget hvis du lurer på mere. Du får kjappe og gode svar!
Falcon1975 Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Ser at det koster 95,- for ett .com domene hos domeneshop.no.. er dette vanlig?? mvh Falc
Falcon1975 Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Eier man da domene hvis man betaler for det?? eller er det for 1 år?? Jeg er også helt newb nor det gjelder dette område.. mvh Falc
dsgf Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Man må betale en årlig avgift for alle domener. Betaler du ikke, mister du domenet. Det er selvfølgelig mulig å betale for flere år om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå