Gå til innhold

n00b trenger hjelp til overklokking. Please!


bukk

Anbefalte innlegg

Ok, Jeg har ikke hatt noe searling hell med overklokking foer, men naa er jeg for blakk til og holde me unna.

Systemet mitt kjoerer for tiden Windows 2K med SP2 og alle oppdaterte drivere. CPU`en er ikke locked, saa jeg kan klokke baade paa multiplier og FSB. Det jeg lurer paa er hvor hoeyt i tempratur jeg kan dra det samt hvor mang voldt den kan kjoere. Rammen min er ikke av beste sort saa jeg gaar ut i fra at det stopper der foerst.

 

Og et par tinger til:

Hvor kan jeg inne et bra program som maaler tempraturen paa CPU`en.

Hva er dette voltmodd tingen som alle snakker om...har ikke hoert om det foer.

 

Mvh

Bukk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tbird'en kan du vel kjøre opp til 60-65 grader før den blir ustabil, men det er vel kanskje ikke å anbefalle. Jeg ville prøvd å hvertfall holde meg under 50.

 

Voltmodding som det er mye snakk om er at du lager en "bro" over en brikke på hk med potmeter slik at du kan justere spenningen prosessoren får. Når man begynner å klokke ekstremt kan det være at prosessoren begynner å bli ustabil, det kan komme av varme eller at den ikke får nok strøm. Vanligvis kan Athlon kort justeres mellom 1,70(1,75?) og 1,85, men for noen "gærninger" er ikke det nok. Hvis du ser overklokkings rekorder rundt på nettet ligger Athlon XP på over 2V på de som har klokket mest.

 

Sannsynligvis kan du nok justere vcore i bios og vil derfor ikke ha behov for voltmod. Vil ikke anbefalle voltmod hvis du ikke virkelig vet hva du gjør.

 

Pass på varmen når du justerer vcore!

Lenke til kommentar

Enig i at Athlon 1400 er noe av det værre mht overklokking. Hovedkortet ditt derimot takler glatt fsb på 150mhz, så potensialet ditt må være å kjøre prosessoren på 10*150 eller noe sånn. Det vil gi deg reelle hastighetsøkninger. Men så kommer spørsmålet om rammen din takler det...

 

Jeg har selv et asus a7v133 parret med OCZ pc150 cas2 ram. For ikke så lenge siden så var dette noe av det råeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...