Gå til innhold

Elendig rekkevidde - Intel Pro/Wireless 2200BG


Anbefalte innlegg

Har en AOPEN 1557 med integrert (mini PCI) Wlan type Intel Pro/Wireless 2200BG. Jeg har en router type Linksys WRT54G.

 

Problemet er at jeg har en rekkevidde på det trådløse nettverket på ca 2 meter fra basestasjonen :thumbup:

 

Jeg har en signalstyrke på ca 40% når PC´en står 30 cm fra routeren og ikkeno signal når den er 2-3 meter unna med FRI SIKT!!!

 

Jeg har ikke fått testet ordentlig ennå om det er nettverkskortet eller routeren som er synderen, men jeg tror det er nettverkskortet (jeg har forsøkt å finne et trådløst nett på Statoil uten hell - bruker de "broadcast SSID"?).

 

Er det noen andre som har hatt trøbbel med mini PCI WLan kort av denne typen??

 

PS. Jeg har installert drivere på riktig måte så dette er ikke softwarerelatert.

 

Hilsen Alexander

Endret av ABautz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De toskhodene hadde ikke koblet til antenna :mad::mad::mad::mad::mad:

 

F a e n i h e l v e t e som jeg har plundret med den forbannede rekkevidden.

 

Kan du fortelle meg hvilken ledning som skal hvor? Det er en sort og en hvit - og på kortet er det en AUX kontakt og en MAIN.

 

Hilsen Alexander

Lenke til kommentar
Prøv og feil er det beste jeg kan si i denne sammenhengen :) sannsynligvis har det ingenting å si hvilke kontakter de er koblet til i.

Antagelig brukes ikke den ene antennen. Vil anta maskiner med to antenner har en for 5GHz og en for 2.4GHz.

 

Hvis du ikke blir helt fornøyd med rekkevidden kan du jo prøve å bytte om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De toskhodene hadde ikke koblet til antenna     

 

F a e n i h e l v e t e som jeg har plundret med den forbannede rekkevidden.

 

Kan du fortelle meg hvilken ledning som skal hvor? Det er en sort og en hvit - og på kortet er det en AUX kontakt og en MAIN.

 

Hilsen Alexander

 

Min 1557GLE oppfører seg på samme måte. Er kortet under tastaturet? I så fall, hvordan fjerner du tastaturet? finner ikke noe om dette i bruksanvisningen.

 

Hilsen

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...