Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Bestilte disse basis-komponentene som grunnlag for min nye PC fra komplett.no: Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD EPoX EP-8HDA5j Hovedkort for Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Lyd AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs I tillegg hadde jeg fra før et Radeon 9600xt-kort, SB Audigy 2, 80+40gb hd, skjerm, CD-brenner og DVD-rom. Vel.. Etter å ha skrudd og lirket i en god time, var jeg endelig klar til å starte opp herligheten for første gang, men gjett hva? Ingenting skjer, bortsett fra at CPU-viften begynner å gå. Ingen LED-lys, ingen POST, ingen beep-koder; KRISE! Når jeg fjerner skjerm-kortet (som virker fin-fint i min gamle PC) kommer jeg litt lengre. LED-lyset slår seg på. Får beep-kode (1 langt, 2 korte), og så stopper det opp. Harddisken blir ikke lest, og det nytter ikke å boote fra CD. Etter litt googling fant jeg ut at beep-koden indikerer at det er noe i veien med skjermkortet - ganske naturlig siden det ikke er til stede, duh. Ettersom hovedkortet ikke har innebygd skjermkort er det ganske håpløst å drive noe videre feilsøking. Har noen peiling på hva som kan være feilen? Korrupt AGP-port? Ikke-kompatibelt skjermkort? Annet? HJELP!
k-zen Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 hadde samme problemet da en kamerat av meg bygde sin. da var det en liten strømkontakt som ikke var plugget i hovedkortet. så den ikke for den var blandt alle de andre ledningene. plugget den i like ved den store strømkontakten
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 Mener du P4-kontakten? En liten 4-pins strømkontakt som ser litt ut som en 'sukkerbit'? I så tilfelle har jeg nok plugget den inn.. Uansett, takk for rask tilbakemelding!
cm630et Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Hadde samme problemet. Slet fælt men etter å ha tatt ut og satt inn skjermkortet noen ganger så kom det seg. (Var forresten Epox hovedkort det også)
talisar Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 (endret) 1 lang + 2 kort pip = video error hvertfall (logisk siden du tok ut skjermkortet) Har titta litt på forums og sett " mange " har problemer med ATI skjermkort på epox hovedkort. Dette var dog helst på nforce hovedkortene, men likevel. Har du sjansen til å forsøke med et nvidia kort f.eks? Endret 18. juli 2004 av talisar
Ildflue Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Har du husket å sette inn strømkontakten på skjermkortet Er ikke sikker på om det er det på 9600 korte men
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 cm630et: Skal prøve et par ganger til.. (Har allerede prøvd en del ganger, men det skader vel ikke å prøve noen ganger til .) Skal også prøve å skifte ut minne, og resette CMOS'en, selv om jeg ikke kan skjønne at det skulle ha noe med det å gjøre. thomas_c24: Er nok ikke noe strømkontakt på det skjermkortet, men alle forslag mottas med takk!
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 talisar: Har desverre ikke noe Nvidia-kort tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå