Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Sigma bra kjøp?


Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud på en 1991 modell Mitsubishi Sigma til 60 000 kr.

Bilen er helt fin eneste for noen striper og eventuelt om noe kommer fram under en naf test.

 

Ellers er dette en utgave med 230 hk V6, og det aller meste her er elektrisk + automat gear og el. soltak.

 

Høres det ut som et bra kjøp?

 

Dette blir isåfall min første bil så er litt intressert i andre mere erfarne`s synspunk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nå har jeg en bror osm er mekaninkerlærlig og får mitsubishi deler ganske billig, så den ulempen blir ikke så stor :-)

 

Har selv hørt at det ikke er så mange "Sigma`er" på veiene i dag og som jeg ser er de aller fleste oppi 80 000kr eller mere og da for 170hk utgaven...i denne er det trossalt 230 hk i :cool:

Lenke til kommentar

Har sett på bilen nå. Det er en slags "deluxe" utgave av bilen sa eieren.....han visste ikke helt hovedforskjellen, men det kan være bla.a det at denne har 230 Hesters motor, i tillegg til Cruisekontroll, Antispinn, Aircondition, el. justering av sete, soltak osv osv. (vet ikke helt hva osm er standard på disse bilene så bare ramset opp noen ting)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

hmm bilen har bare 205 hester originalt.............en forhjulsdreven bil bør ikke ha mere enn 220 hk.........dette er en standard for alle biler.............slitasje og greier.

har en slik selv.........eneste forskjellen fra de andre modellene er motoren og utstyrs nivå...................den med 170 hk og manuelt gir er raskest.......

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Lurer på om det ble til at du kjøpte den Mitsubishi Sigma'en? Isåfall - er du fornøyd? Hva er bra og hva er dårlig?

 

Hva kom frem under NAF testen? (Hvis du tok det.)

 

Hadde den gått mange kilometer når du kjøpte den?

 

Håper du tar deg tid til å svare da jeg vurderer denne bilen selv...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

;)

Så det ble bytting av girkasse ja...

Håper du har noen som kan bytte den for deg da, for selve girkassen er vel bare halve prisen på denne jobben, hvis den er fult utstyrt er det ikke rent lite "mikk-makk" under panseret på disse bilene.

Ganske mye jobb å skifte.

 

Når det gjelder hvorvidt det er et godt kjøp, høres det for meg ut som du i og for seg har fått en grei pris (forutsatt at problemet med girkasse var ukjent)

 

Men jeg ville ikke anbefalt folk som skal ha sin første bil, og som ikke skrur selv og kjøpe en såpass spesiell (og "gammel") bil.

Både priser og tilgjengelighet på deler er jo helt hinsides, og det er bra mye som kan gå galt på den... :cry:

 

Når det er sagt, er det jo selvsagt en utrolig fin cruiser når alt er i orden, så litt har man jo igjen for og ikke heller satse på en Corolla :D

 

(kan jeg spørre hvorfor den har 230 hk, og ikke 205?)

Lenke til kommentar
Angående 230 vs 205hk så har min 1996 modell 3.0 V6 24v "bare" 190hk :hmm:

Ingen Sigma'er 91-93-modell som har mer enn 205 som "default". SOCH-versjonen (uten traction control og el.heving av seter) har 3.0-motor som yter 177, mens DOCH-versjonen har 3.0-motor som yter 205.

 

Yter den utover dette er den chip'a, tune'a, fått modernisert eksosanlegg eller et eller annet.

Lenke til kommentar
  voluz Skrevet 01/10/2004 : 15:25

Yter den utover dette er den chip'a, tune'a, fått modernisert eksosanlegg eller et eller annet.

 

Igrunn derfor jeg lurer på hvorfor ja, er den trimma på noe vis syns jeg ikke det egentlig veier "for", på en sånn bil, om man skal vurdere om det er et godt kjøp ;)

Lenke til kommentar
  voluz Skrevet 01/10/2004 : 15:25

Yter den utover dette er den chip'a, tune'a, fått modernisert eksosanlegg eller et eller annet.

 

Igrunn derfor jeg lurer på hvorfor ja, er den trimma på noe vis syns jeg ikke det egentlig veier "for", på en sånn bil, om man skal vurdere om det er et godt kjøp ;)

Vil generelt sett si at biler som er "modifisert" til å yte mer enn de gjør originalt kan vise seg å bli et dårlig kjøp. Da er de jo ofte kjørt deretter... Skummelt nok å kjøpe biler med over 200 hester i seg selv - kjøper har jo da gjerne visst hva han er ute etter... power! :roll:

 

At en bil ikke er modda eller senka (og har lusne felger) indikerer ofte på et godt kjøp spør du meg, hehe... viser at bilen ikke er en "show off" som er kjørt deretter.

 

På den andre siden kan en kraftig modda bil vitne om en entusiastisk bileier som har tatt godt vare på bilen.

 

Hard to say. ;)

 

Flere innspill på Sigma? :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...