Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan skru av "turbo boost" på DLink 624+


Anbefalte innlegg

Har en D-Dlink 624+. Den ene stasjonære pc'en fungerer fint, men den nye mister kontakten hele tiden. Skjønner ikke hva som er galt. Men jeg har lest at det kan hjelpe å skru av turbo booosten. Hvordan gjøres dette?

 

Ellers noen bra tips for å få den andre pc'en til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

logg deg inn på routeren - advanced - performance - disable super g mode.

Det er vel super g mode du mener med turbo boosten?

Sliter selv med disconnects i fleng på en dlink di-624 rev. C med nyeste fw (2.42) som forøvrig er fra april. På overtid med ny firmware her dlink! den ska jo nettopp løse dhcp disconnects, men neida....

har slått av super g mode selv, med det hjelper ikke en døyt her hvertfall.

Lenke til kommentar

DI 624 er ikkje så happig med forskjellige kort viss den blir satt i dynamic super g mode.

Sitter med 3 forskjellige G kort der eit støtter super g mode. Alt etter kva kort som kobla seg først på avgjorde kva pc som skulle ha ustabil nett tilgang.

 

Viss det var ein av laptoppene (dell wlan kort og DWL AG650) var det den stasjære som fekk problem (dwl-G520), derimot kom den stasjonære først på kom dei to andre eg ikkje inn i det heile tatt.

Løysninga var enkel: ta av supermode og etter det har eg ikkje hatt ein disconnect på nokon av maskinene.

Men eg nedgraderte firmwaren til nest nyaste versjon, lurer nesten på om det er ein bug i den siste versjonen.

(for 624 er det dei amerikanske dlink sidene som gjelder verken dei europeiske eller asiatiske sidene har dei nyaste versjonene av firmwaren).

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

jepp, Routeren hadde 2.42 men sidan eg har hatt litt erfaring med dlink før (624+ problemet, testa eg med ei nedgradering også og den har vore knallstabil etter det.

Og hastigheitsmessig har det ikkje så mykje å sei for meg om den har 108 eller 54, direkte filoverføring går på kabel mellom pcene likevel.

Og det trådlause systemet utgjer ikkje noko hindring for 4mbps linja min.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...