Gå til innhold

Noen som slår paradigm ps1200


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en sub som er lik ps1200 ( fra paradigm )-

 

Altså en ikke så meget skarp sub, men kun en som bare dundrer og bråker MASSE.

altså, samme kvalitet som paradigm 1200, for den er GOD den.

 

på forhånd takk for hjelp.¨¨

 

vennligst gi ut linker til forslag så jeg kan ta en titt i samme slengen.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, det skal jeg sjekke.. Visste ikke at ps1200 fortsatt ble produsert.

 

 

PS: Vi skal flytte.. .dama er gravid, så da trenger vi noe større en den lille rønna vi bor i nå. å da skal jeg sørge for at veggene er mer lydisolert en veggene her (som i og for seg kan sammenlignes med papp plater.)

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Hehe, kan jo også montere en 15" Adire Tumult i IB oppsett i tak eller vegg. Burdte riste bra nok det. For litt gøy er det bare å stappe høyttalerkablene in i en stikkontakt på en 10A kurs og nyte 2200W og 50Hz :p

med den p-p ekskursjonen en har til rådighet der ville det garantert blåse en god del :D

Lenke til kommentar
kjenner en som bestillte siste versjon fra utlandet kostet en del mer, men ikke for gale å det var verdt det

som sagt.. skal sjekke det ut. )

 

jeg trodde ikke paradigmen var så meget bra..

men jeg var på hifi klubben å fikk testa deres beste merker.. de holder ikke mål i forhold, og mange av de koster 11000+

Lenke til kommentar
kjenner en som bestillte siste versjon fra utlandet kostet en del mer, men ikke for gale å det var verdt det

som sagt.. skal sjekke det ut. )

 

jeg trodde ikke paradigmen var så meget bra..

men jeg var på hifi klubben å fikk testa deres beste merker.. de holder ikke mål i forhold, og mange av de koster 11000+

Da må du nesten spesifisere hvilke modeller du syntes var så dårlgere...

Lenke til kommentar

jeg trodde ikke paradigmen var så meget bra..

men jeg var på hifi klubben å fikk testa deres beste merker.. de holder ikke mål i forhold, og mange av de koster 11000+

 

 

tror han mener B&W, Dali osv... har vert borti akkurat det samme. Var ute på hifi klubben å skulle kjøpe sub, men snudde å gjikk etter jeg hadde hørt subane dei hadde til rundt 8000. Syns ikke dei kunne måles med paradigm sine suber, så jeg endte opp med å kjøpe din gamle :D

Lenke til kommentar
Hehe, kan jo også montere en 15" Adire Tumult i IB oppsett i tak eller vegg. Burdte riste bra nok det. For litt gøy er det bare å stappe høyttalerkablene in i en stikkontakt på en 10A kurs og nyte 2200W og 50Hz :p

med den p-p ekskursjonen en har til rådighet der ville det garantert blåse en god del :D

Det vil garantert ikke blåse i det hele tatt. Motstanden er så lav at det vil trekke mye mer enn 10A. Dermed ryker sikringa. Og har du en kurs som tåler belastninga så ryker elementet.

 

Ontopic:

Jeg hadde en Paradigm PS-1200 for noen år siden. Den bråkte som et uvær, og det tok ikke lange stunden før jeg ble lei og solgte den. Hvis man liker bråk av denne typen så hadde jeg sett på de nye CV-subbene.

Lenke til kommentar
Hehe, kan jo også montere en 15" Adire Tumult i IB oppsett i tak eller vegg. Burdte riste bra nok det. For litt gøy er det bare å stappe høyttalerkablene in i en stikkontakt på en 10A kurs og nyte 2200W og 50Hz :p

med den p-p ekskursjonen en har til rådighet der ville det garantert blåse en god del :D

Det vil garantert ikke blåse i det hele tatt. Motstanden er så lav at det vil trekke mye mer enn 10A. Dermed ryker sikringa. Og har du en kurs som tåler belastninga så ryker elementet.

Hmmm... en Tumult spiller da fint fra veggen etter det jeg har lest. Men det var i USA, mulig det har endel å si. Hadde nok gitt lyd fra seg ei lita stund uten å ta skade av det uansett. Det er tross alt ikke Sony P5 sub det er snakk om her, hehe :D

 

Enig i at CV vil gi den ønskede rumlete gjørmebassen som forespørres. Er du derimot klar for noe som spiller høyt og rent samtidig, så bygg sjøl ;)

Lenke til kommentar
Hmmm... en Tumult spiller da fint fra veggen etter det jeg har lest. Men det var i USA, mulig det har endel å si. Hadde nok gitt lyd fra seg ei lita stund uten å ta skade av det uansett. Det er tross alt ikke Sony P5 sub det er snakk om her, hehe :D

 

Tumult vil, med spolene koblet i parallell, trekke 52900 Watt. Elementet har ingen sjanse til å tåle en slik effekt, og kursen må dessuten tåle over 230A. Med spolene koblet i serie trekker elementet 13225 Watt og kursen må tåle 60A. Dette er fortsatt så mye effekt at elementet går i stykker i løpet av en brøkdel av et sekund.

 

I USA er spenningen under halvparten av det den er i Norge. Med halvert spenning vil elementet trekke 1/4 av effekten. Dessuten er frekvensen litt høyere, 60hz istedenfor 50hz. Så med spolene i serie så vil man i USA kunne stikke Tumult i stikkontakten uten at elementet går i stykker med engang. Elementet klarer ikke å kvitte seg med all varmen, men kan gå flere minutter før temperaturen blir kritisk høy.

 

Oi, ble visst OT dette. :innocent:

Endret av Whoppass Cheese
Lenke til kommentar
Hmmm... en Tumult spiller da fint fra veggen etter det jeg har lest. Men det var i USA, mulig det har endel å si. Hadde nok gitt lyd fra seg ei lita stund uten å ta skade av det uansett. Det er tross alt ikke Sony P5 sub det er snakk om her, hehe :D

 

Tumult vil, med spolene koblet i parallell, trekke 52900 Watt. Elementet har ingen sjanse til å tåle en slik effekt, og kursen må dessuten tåle over 230A. Med spolene koblet i serie trekker elementet 13225 Watt og kursen må tåle 60A. Dette er fortsatt så mye effekt at elementet går i stykker i løpet av en brøkdel av et sekund.

 

I USA er spenningen under halvparten av det den er i Norge. Med halvert spenning vil elementet trekke 1/4 av effekten. Dessuten er frekvensen litt høyere, 60hz istedenfor 50hz. Så med spolene i serie så vil man i USA kunne stikke Tumult i stikkontakten uten at elementet går i stykker med engang. Elementet klarer ikke å kvitte seg med all varmen, men kan gå flere minutter før temperaturen blir kritisk høy.

 

Oi, ble visst OT dette. :innocent:

Var det jeg kom til å tenke på også, hehe :D Er litt mer guffe fra Norske utstikk :p

Faktisk er den suben jeg bruker i bilen, eller en av samme type rettere sagt, "mishandla" på den måten i USA, men gikk ikke heden. Syk video though :p

De "voldtas" også litt med 2200W før de sendes ut.

 

Ble visst enda mer off topic her....

 

For å bli litt on topic:

Sjekk Velodyne og JBL subene.

Infinity og Yamaha har også etpar alternativer. Personlig hadde jeg gått for Velodyne eller Infinity.

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt det med sub i bil. Du sitter i en alt for liten kasse for å få noe ut av rundheten i bassen. Det blir bare dunk, dunk, dunk, å hva er gøy med det?=

 

Nei subber er beregnet på rom. Ikke biler.

Hmmmm.. Da stiller jeg meg tvilende til om du har hørt på riktig type anlegg.

Porta kasser med elementer av skral kvalitet blir som regel slik. Et godt element i en lukka kasse blir som regel ikke aller verst, og noen blir aldeles konge å høre på.

 

Rundhet i bassen? Mener du tonegjengivelse "plunk" fra bassgitaren og det at det ikke går over til ren rumling?

 

Har ingen problemer der i gården jeg iallefall. Alt fra kjappe kickdrums og fingerspill av kontrabass høres aldeles fint ut. Desverre er det slik at mange bare kjøper seg anlegg som skal si boom! boom! på en km avstand, og da vil en selvfølgelig ikke få samme nyansene som en får om en legger litt tid i å få god og riktig lyd.

 

Og bass kan føles like mye som det høres også, det har du sikkert lagt merke til.

Det gjelder bare at det er samsvar mellom lyd og følelse :)

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Har en Paradigm PS 1200a med defekt element og en B&W asw 750 m 1000w forsterker.Den banker Paradigmen kjører Dali suite 3.5 foran m/Dali blue kabler og Monster kabel som signalkabel Dali suite 0.7 center,JBL studio 180 bak og Nad T765 og Nad 218.Har også et par Infinitiv Kappa 80 som jeg selger etterhvert.

Paradigmen ønsker jeg å reparere men er det verdt det?evnt hvor mye kan et element koste?

Lenke til kommentar

Har en Paradigm PS 1200a med defekt element og en B&W asw 750 m 1000w forsterker.Den banker Paradigmen kjører Dali suite 3.5 foran m/Dali blue kabler og Monster kabel som signalkabel Dali suite 0.7 center,JBL studio 180 bak og Nad T765 og Nad 218.Har også et par Infinitiv Kappa 80 som jeg selger etterhvert.

Paradigmen ønsker jeg å reparere men er det verdt det?evnt hvor mye kan et element koste?

Her ville jeg hørt med den som har Paradigm i Norge, jeg fant ikke ut hvem det var?

Er det ingen ville jeg kanskje hørt på hifisentralen.no, der har folk mer peiling enn her inne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har en Paradigm PS1200a men mangler element da det er sprengt og membranet var helt morkent etter 15 år. kjøpte på finn.no og heldigvis var det en ærlig selger som betalte meg tilbake:)Nå står den her som et blomsterbord men drømmer om å få liv i den igjen. Å få tak i tilsvarende element er nærmest umulig. Har også kontaktet Canada for å høre med dem. sender ikke kassa ned dit for å få den tilbake med en regning på sikkert det dobbelte av hva den er verdt. Hadde en PS1200 for 15 år siden og husker hvordan det rista og dundra. Nå har jeg en B&W asw 750 med en 1000 w forsterker og kevlar element som banker alt jeg har hatt! kostet 14000,-i 04 og fikk den strøken for 3500,- årets kupp;) Noen som har et seriøst forslag om hva jeg evnt kunne erstattet den gamle med for å også få en rå bass??

post-430936-2096047_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...