Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmenettverk med ruter og accesspunkt


Anbefalte innlegg

HEI

 

Eg har for tida ein SMC7004ABR V.2 Ruter med fire porter og printserver. Den bruker eg til å dele internett og det er to maskiner kobla til den. Men problemet er at denne ruteren står på loftet, og at lillebroren min som har rom i kjellaren skal ha seg pc.

 

Er det då mulig å kjøpe et accesspunkt som kan koblast til den ruteren vi allerede har? Eller må vi kjøpe en ny trådløs ruter, og kan denne i tilfelle koblast til den vi har?

 

Har lett en god etter dette både her på forumet og på andre sider, men har ikkje funne ut noke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja du trenger bare f.eks. denne. Den kobles til en av de ledige portene på ruteren din.

 

Jeg skjønner ikke det du spør om i det hele tatt, desverre. Du har jo en trådløs ruter. Hva skal du (eller hvor skal du) med en til?

 

SMC7004ABR er ikke med trådløs del.

Lenke til kommentar
SMC7004ABR er ikke med trådløs del.

Oh! Helt riktig. Trodde det var den nye trådløse med printserver innebygd. Nå skjønner jeg mye mer. :)

 

Forresten, jeg hadde ikke anbefalt den da den er bare 802.11b. 11g-utstyr har kommet så mye ned i pris at det er uansett verdt å satse på det i stedet.

 

Jeg hadde selv satset på Linksys WRT54G til 699- og gjerne lagt inn ny firmware fra Sveasoft som er gratis. Denne gir en haug med funksjonalitet, bl.a. traffic shaping, WDS for å meshe flere sammen, øke kraft noe... Man kan til å med logge inn på routeren med SSH etter denne oppgraderingen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
SMC7004ABR er ikke med trådløs del.

Oh! Helt riktig. Trodde det var den nye trådløse med printserver innebygd. Nå skjønner jeg mye mer. :)

 

Forresten, jeg hadde ikke anbefalt den da den er bare 802.11b. 11g-utstyr har kommet så mye ned i pris at det er uansett verdt å satse på det i stedet.

 

Jeg hadde selv satset på Linksys WRT54G til 699- og gjerne lagt inn ny firmware fra Sveasoft som er gratis. Denne gir en haug med funksjonalitet, bl.a. traffic shaping, WDS for å meshe flere sammen, øke kraft noe... Man kan til å med logge inn på routeren med SSH etter denne oppgraderingen.

WRT54G er jo en router, og han trenger jo ikke to routere så det blir litt bortkastet..

Lenke til kommentar

Tja, skal han spare null kroner for å kun ha en AP? Har han ruter, så har han ruter fremover. Og den er kraftig med Sveasoft installert. Han behøver ikke nødvendigvis bruke den som ruter akkurat nå.

 

Du bør omdefinere hva det betyr å være bortkastet. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...