Gå til innhold

Problem med nokså ny harddisk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte ny harddisk for ca. 1 måned siden og nå har den begynt å feile. Først av alt fikk jeg feilmelding i oppstart av Windows 2000 der den gikk igjennom sjekket disk og fant mange feil på filstrukturen. Deretter inni Windows var den ene partisjonen gone, jeg mistet alt data på denne partisjonen der den ga feilmelding om disk is corrupted and not accessable. Jeg prøvde chkdsk /f som det så ut som klarte å fikse fil strukturen på disken, men ingen av filene kunne åpnes. Dermed prøvde jeg å formatere partisjonen som gikk helt greit. Jeg hadde deretter en restart etter installasjon av servicepack 4. Når PC kom opp igjen kunne jeg nok en gang ikke aksessere partisjonen.

 

Jeg lastet den diagnostic program fra Western Digital (disken er en WD2500PB) og restartet på denne diagnostic disketten og fikk følgende feilmelding:

 

"Please contact technical support and report the following error: Still busy timeout, error/status code : 0138"

 

Jeg prøvde å kjøre diagnostic enda en gang og da fikk jeg ingen feil. Hva gjør jeg, har kjøpt disken hos komplett og jeg tenker at hvis jeg returnerer disken til dem og de kjører diagnostic og den ikke skulle feile må jeg betale for testen de har gjort. Jeg kan ikke stole på disken da jeg allerede har mistet ti talls GB. Det var backup disken min av mine musikk prosjekt.

 

Jeg har lagt inn henvendelse til Western Digital og venter tilbakemelding fra dem.

 

HVa gjør jeg for å få bytta disken hos komplett?

 

Takk

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...