Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ad-hoc wireless fusker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forsøker å kjøre en Medion centrino bærbar i Ad-hoc wireless nett med en stasjonær maskin med en SMC 2802W-adapter.

Jeg får opprettet kontakt og alt virker som det skal i ca ett minutt, deretter detter linja ned i en 10-15 sekunder, før den automatisk kommer opp igjen. Slik fortsetter det i det uendelige, uten at jeg flytter noe hardware eller på andre måter forstyrrer linjene. Jeg kjører ingen kryptering.

SMC-adapteren er forsøkt brukt i to forskjellige maskiner, den ene med Win2k, den andre med WinXP, men nøyaktige samme problem. Medionen er testet med hell i standard "infrastructure"-nett, så det skal heller ikke være noe fysisk defekt med den.

Litt av problemet her er at jeg ikke vet om det er Medionen eller SMC-adapteren som er kilden til problemet, og om det er hardware eller softwarerelatert. Jeg har ikke tested noen av maskinene i ad-hoc-nett med en tredjepart, da jeg ikke har tilgang til dette for øyeblikket.

Noen som har noen ideer som kan sette meg på sporet, eller har vært borti noe liknende?

Endret av Nilzor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du kjører XP og problemet du beskriver er rett og slett at du blir koblet av og på er det et kjent problem i XP som Microsoft ikke vil innrømme. Bare slå opp på google og du vil sa at svært menge med XP og tråløst sliter med at de blir ofte koblet av uten grunn.

-----G-------- :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...