Gå til innhold

Advarsel om Whitebox.no


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Det er litt sketchy å bruke rundt 20k hos folk du vet er svindlere, men jeg vet at Whitebox gir valuta for pengene, så egentlig gjør det ikke meg noe om de legger ned, så lenge jeg har en maskin (som jeg tjente 5k på å kjøpe hos WB) i god behold. For mitt vedkommende kommer maskinpris ganske langt foran service når det gjelder prioriteringer. Hva så om WB bøyer loven litt. Så lenge vi forbrukere drar nytte av det, gjør det meg faktisk ingenting. På samme tid tvinger Whitebox sine priser andre til å presse deres priser ned, som igjen er positivt for oss.

 

Jeg synes godt vi forbrukere kan utnytte slike situasjoner og ikke alltid safe. Dessuten er det mye mer følelser i sving når man bruker så mye penger på så mange ting. Man ser jo her at kundene til WB som er fornøyd med maskinene sine, forsvarer bedriften, mens andre (som ikke har erfaringer) linker til ditt og datt. Hooligan som har blitt quotet her, hadde en Zepto 4100 (om jeg ikke tar helt feil). Jeg hadde også vært bitter om jeg hadde punget ut blodpris for noe jeg kunne fått mange prosent billigere ved å taste en annen url i nettleseren min.

 

Jeg har også forståelse for hva WB gjør. Hadde dere begynt å grave på samme måte den plassen jeg jobber, hadde stedet blitt lagt ned samme uke. Det er fordi vi strever for å klare oss. Vi bryter så mange lover at dere ikke aner det en gang. Visse ting på til for å klare seg i dag og blant storbutikker som komplett, psdata, zepto osv. er det ikke lett å starte opp uten at prisene begynner på bunn. Og det er akkurat det WB har gjort. Hvordan de får så lave priser gir jeg faktisk blanke i.

 

Forresten så har jeg blitt mistenkt av forumbrukere for å drive reklame for Whitebox og det bare viser hvilken paranoia som er ute her og går. Alt er f-meg ikke rosenrødt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Belinda Andvik blir nok kun brukt som frontfigur for Whitebox. På hjemmesidene til Whitebox under "Om Whitebox" så omtaler Whitebox seg selv i flertall, som "vi" - "Vi har holdt kostnadene våre så lave som mulig.." osv.

 

MVA-nummeret er registrert som enkeltmannsforetak. Dvs. at hun ikke kan ha noen ansatte, og heller ikke er registrert i arbeidsgiverregisteret. Men skal du ringe salgsavdelingen, så "kan du få snakke med hyggelige salgskonsulenter om du skulle ha noen spørsmål."

 

Det som er litt morsomt er at Belinda Andvik også er fast ansatt som omsorgsarbeider i Ringerike Kommune (Hønefoss)

 

Hvordan klarer hun det, samtidig med at hun også er fullt beskjeftiget med Whitebox, hvor hun jobber i både salg, support, transport, kundeservice osv?

 

De som lurer på hvordan superkvinnen Belinda Andvik fikser alt dette, kan jo ringe henne på mobilnr. 995 02 280 og spørre...

 

Fortsettelse følger...

det kan faktisk hende at det er noe surr i listene og at Belinda er innlagt på sykehus og "cathrine gaarder" tar seg av henne.... :love:

Lenke til kommentar

Sinnsykt bra respons og veldig spennende og skremmende lesning. En liten oppdatering på min situasjon er at det er 3 uker siden jeg fikk en bekreftelse på at alt skulle ordne seg raskt:

 

denne mailen fikk jeg 8. juli...

 

 

Hei,

 

 

Tenkte å gi deg en rask tilbakemelding om jeg jobber med saken din nå. Jeg skal klare å få regnskap til å overføre pengene til din konto i løpet av kort tid.

Takk for hyggelig tilbakemelding.

 

Skal se om jeg også ikke får tid til å ringe deg med en bekreftelse i løpet av dagen. Husk at jeg er her full tid selv om telefontiden kun er fra kl 12:00 til 14:00

 

 

Mvh

Whitebox

 

Pål

Salgsavd.

 

 

14. juli kom denne:

 

Sender denne over til support for deg.

Ha en fortsatt super sommer.

 

Mvh

Pål

Salgsavd.

 

 

Og idag har jeg fremdeles ikke mottatt et rødt øre. Og har ikke fått tak i dem heller...

 

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg skal få pengene tilbake før de melder seg konkurs igjen? (har nettopp sendt klage til forbrukerombudet)

 

Balltre? :hmm:

Lenke til kommentar

vel, jeg var en av de som var så uheldig med dette trådløse nettkortet,, og fikk oppleve whitebox på sitt "beste".

 

 

enkeltmannsforetak som dette er, kan og er nok her at de har ansatt flere personer, jeg har ringt til de en del ganger og da har jeg aldri snakket med en dame.

 

 

 

jeg har den laptopen forsatt, nettkortet funker nå da.. etter et par hundre poster her på forumet så kom vi (brukere på hw.no) ut hvordan vi skulle få dette til å funke.

 

men det er en del deler som ikke fungere, eks de hurtig knappene som var i konflikt med det nettkortet.

 

jeg er bare lei av de løynene til whitebox og gidder ikke mere ifra de.

Lenke til kommentar
Jeg har også forståelse for hva WB gjør. Hadde dere begynt å grave på samme måte den plassen jeg jobber, hadde stedet blitt lagt ned samme uke. (....) Vi bryter så mange lover at dere ikke aner det en gang.

Det WB gjør, er at WB graver sin egen grav.

Forretningsvirksomhet som er et sammensurium av konkursryttere, stråmenn og tvilsomme opplegg er jo skikkelig BRA for kundene, som til syvende og sist er de som sitter igjen med p*kken godt stappet ned i postkassa, den dagen "bedriften" bestemmer seg for at det er best å gi seg før de får besøk av sinte kunder med bøllevest og balltre.... Men det er jo greit for endel mennesker.. hehe

 

Hvor jobber du? :huh:

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg jobber ikke med samme type salg, men vi bruker litt skitne ting for å klare oss (noe som jeg vet andre i samme bransje gjør), uten at det går ut over kundene.

Lenke til kommentar
Skjønner godt at de som mener dette bare er rykter blei stille nå som "bevisene" dukker opp... :hmm:

 

wh1te: Stemmer. Winpad var det de het før i tiden.

Hmm snodig kar du, du bør vite at ikke alle orker å logge seg på internett hele tiden for å sjekke om tråden du svarte i har fått mere innlegg!

 

 

Og hvis WB konker ut så går man jo direkte til produsent hvis noe streiker på maskinen..

 

klilleng: :thumbup: ..

 

Og jeg har og blitt mistenkt for og å jobbe i WB og drive reklame for de..

 

Snart kommer de og tar deg :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Til dere som har lyst til å melde WB til forbrukerombudet/whatever; da ryker min maskin og mange andres garantier fordi en eller annen idiot fikk dem nedlagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
MVA-nummeret er registrert som enkeltmannsforetak. Dvs. at hun ikke kan ha noen ansatte, og heller ikke er registrert i arbeidsgiverregisteret.

Enkeltmannsforetak kan ha ansatte. Kjenner flere som driver slike foretak. Hva arbeidsgiverregisteret er, vet jeg ikke. Care to explain?

Lenke til kommentar

Jepp, jeg innrømmer at jeg tok litt feil mht til at enkeltmannsforetak ikke kan ha ansatte.

 

MEN: For at enkeltmannsforetak skal kunne ha ansatte, så må følgende være på plass:

 

• Registrere ansatte hos Arbeidstakerregisteret

• Registrere selskapet i Arbeidsgiverregisteret (Brønnøysundregisteret)

• Registrere selskapet hos Arbeidstilsynet

• Tegne yrkesskadeforsikring for de ansatte i privat forsikringsselskap

• Lage ansettelsesavtaler

• Opprette egen konto for skattetrekk og arbeidsgiveravgift

• Lage HMS-plan (helse, miljø og sikkerhet) for bedriften

 

Men Whitebox er iflg. Brønnøysund ikke registrert i arbeidsgiverregisteret - derfor kan enmannsforetaket Whitebox ikke ha ansatte....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva med å sende WB en mail og spør hvorfor de ikke er registrert der? Kan spørre jeg...

 

Edit: Kan noen sjekke om firmaet regtek er registrert i arbeidsgiverregisteret eventuelt gi meg en link om hvor jeg kan sjekke det?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

En av grunnene til at Whitebox, Printerrefill mfl kan opprettholde sin aktivitet er jo at kunder som handler data relaterte produkter er uhyre troløse. Man handler hos den som ha billigste prisen om det heter Gunnars Lille Pc sjappe ANS eller Komplett.no. Det straffer seg i lengden da pris er et virkemiddel alle kan bruke uhemmet, og det vil utvilsomt tiltrekke seg skurker som aner lett tjente penger.

 

Så om noe er grisebillig så er det som oftest en grunn til det, og det er i de fleste tilfeller ikke noe godt som skjuler seg bak det.

 

Pris er det letteste å vifte med som forretnings idè, men det er også det minst fantasifulle. Jeg hørte en gang en guru innen marketing som sa det slik "har du lavest mulig pris som konsept for din bedrift, så har du ikke noe konsept".

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ta stilling i saken, men kikket bare tilfeldigvis innom tråden. Minner alle om at Whitebox godt kan hyre inn konsulenter uten at de er fast ansatt. Det er vanlig, særlig i små nystartede firmaer, at folk jobber en stund som innleide selvstendig næringsdrivende. Dermed kan de godt være oppført uten fast ansatte, men likevel ha folk som "jobber" der.

Lenke til kommentar

Whitebox har vel drevet i ca. 2 år nå? De er ikke nystartede lenger... tviler dessuten på at de sitter med en haug med selvstending næringsdrivende som "arbeidstakere" - disse vil jo da være uten alt av rettigheter som sykepenger, arbeidsledighetstrygd osv....

 

Totalinntrykket mitt av Whitebox er at de virker veldig unnvikende... hemmelighetskremmeri og "ugler i mosen".. derfor vil jeg velge å handle min neste bærbare PC hos noen andre, som jeg vet vil være der også etter at jeg har handlet :p

Lenke til kommentar

Så tar vi og stikker fingeren i jorden her!

 

Jeg skal ikke forsvare noen som helst side i denne tråden da jeg har nada erfaring, men en ting kan jeg si; enkeltmannsforetak kan ha ansatte så lenge de vil. Og det uten å registrere seg i arbeidsgiverregisteret. Det er imidlertid en del kriterier som regulerer dette, og de har jeg ikke i hodet.

 

Servicen er dårlig, men det er ikke ensbetydende med svindel. La oss holde oss til det vi vet, for så å sjekke det vi tror og mener før det legges frem.

 

Makan til lynsjemobb! :thumbdown:

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...