Gå til innhold

Chess sine priser på trynet?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det billigere med ringkontant fra Chess enn deres abonnementer?

Sms er billigere og det koster like mye å ringe... har selv ChessMove.. Personlig syns jeg dette er på trynet! Abonnementer skal jo ha litt fordeler da... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv også lurt fælt på dette.

 

Hatt kontakt med Chess angående dette og ikke fått noe godt svar, annet enn at det er på kontantsiden de har priskonkurransen akkurat nå.

Står på farten selv til å bytte i løpet av sommeren.

Kan ikke ha Mobyson da det ikke støtter Gprs i utlandet.

Har Connect ab nå, og forskjellen mellom det og kontant er stort sett at connect har litt lavere samtalepris i utlandet og er brukbart i et større antall land....?

 

Gjør ikke Chess noe med prisene, går jeg vel over til kontant. Med de prisene som Connect har nå, virker det som et helt meningsløst abonnement....

Og til dels gjelder vel det Move også....

 

Noen som ser andre fordeler med abonnement hos Chess?

 

Oppfordrer flere til å legge litt press på Chess i form av telefoner og mail....

Lenke til kommentar

Det flere gode grunner til (at chess har valgt) at ringkontant kan være billigere:

1) Ingen fakturering

2) Ingen innkassoer/purringer og kostnadene dette påfører chess

3) Mindre ressurser til kundeservice da kunden administrerer abbonementet mer selv

4) Konkurranse. Chess skal være billigst i Norge og velger å sette ned prisen på et abbonement der de har minst kunder (chess control, som det het var relativt nytt når de senket prisene). Chess Connect er vel nok et ganske populært abbonement og at de betaler mer i månenden enn jeg som ikke betaler noenting er vittig :!:.

 

Jeg liker kontaktkortet til Chess. Du fyller på med kredittkort og har en nødsamtale i månenden (du kan ringe i tre minutter til et valgfritt telefonummer). Jeg fyller på maks 600 kroner hver måned.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Dette har vel blitt diskutert til det kjedsomelige i tidligere tråder?

 

Men når det gjelder chess og priser så føler jeg meg litt "misbrukt" som kunde, når de nå kan skru ned GPRS-prisene til 14 kroner flatt per MB. Da må de ha tjent/tjener store penger på dagens priser. Synes dette er litt ufint gjort av folkets operatør & Norges "Billigste" Operatør...

Lenke til kommentar

har og merket meg dette. har selv connect, og tenker på å flippe over til kontantkort igjen siden dette er såpass mye billigere. eneste jeg frykter er at dette er et markedstriks for å kapre nye kunder for så å skru prisen opp igjen. hvis jeg da skal flytte tilbake til connect, ma jeg betale nye 299,- i etableringsavgift.. så jeg vet ikke om jeg tør..

 

hvordan er kontant-prisen på GPRS, og kan en bruke det i utlandet ?(ikke gprs, men ringe og sms?)

 

edit: 199,- kr

Endret av total
Lenke til kommentar
Enig med JVD. abonnenter bruker vanligvis telefonen mer og burde da få fordeler av det.

@JVD / Seserr: Dette er bakvendt-uttalelser, som hører hjemme i en mørk fortid i mobilmarkedet - med andre ord helt utdatert. Mobilmarkedet har forandret seg, i tilfelle dere ikke har fått med dere det.

 

Det er ingen som helst grunn til at post-pay abonnement skal være billigere enn pre-pay abonnement. Overalt ellers i samfunnet koster det penger å betale regningen etterskuddsvis, eller rettere sagt: på kreditt. Det det koster å betale på kreditt vil du normalt se i form av renter og fakturagebyr.

 

Hvorfor skal det være billigere og mer fordelaktig å betale en mobilregning på etterskudd, framfor å betale den på forskudd? Det finnes absolutt ingen gode argumenter for dette, og ihvertfall ikke at ringepris og andre kostnader skal være rimeligere. Å handle på kreditt er nå ansett som en luksus, og prises deretter - til nå er det vel kun telebransjen som har "premiert" kredittkunder - alle andre steder må man betale svinedyrt for å få lov til å handle på kreditt!

 

Grunnen til at abonnementskundene tradisjonelt har hatt høyere forbruk er jo pga. lavere priser!!! Hadde kontantkortkundene hatt de samme prisene, så hadde jo de også forbrukt mye mer. Heldigvis er prisene nå på det nivået de BØR være på, i forhold til abonnement, og 50% av Norges mobilbrukere kan nå nyte godt av dette.

 

Ellers, som RolfOve skriver, så er det billigere for alle å betale på forskudd, fordi:

 

1) Det er ingen faktureringskostnader

2) Ingen inkassokostnader/purringskostnader

3) Svært billig organisasjon fordi kunden administrerer abbonementet selv

Endret av jendor
Lenke til kommentar

har nettop snakket med chess, og en betaler kun etableringsavgift én gang. (det er visst SIM-kortet en betaler for)

og du kan fritt svitsje melom de forskjellige abbonomentene hvor ofte det måtte passe deg (som sagt uten etableringsavgift).

Kundebehandleren jeg snakket med sa kontantkortet etterhvert ville bli dyrere, men da er det jo bare å endre tilbake til connect.

 

BTW: En får 50 kr, for å bytte abb

(hvis jeg endrer abb hver dag kan jeg jo bli _rik_ !)

:fun:

Lenke til kommentar
Kundebehandleren jeg snakket med sa kontantkortet etterhvert ville bli dyrere, men da er det jo bare å endre tilbake til connect.

 

 

Dette kan jeg ikke tro, det høres jo rett og slett ulovlig ut. Det er jo logiske brister overalt, i og med at det er gratis å bytte internt, så ville jo bare folk bytte tilbake til et annet abb. Dessuten hvis prisene settes OPP vil de jo tape enda mer kunder til mobyson, talkmore etc. Så dette tror jeg ikke på, enten har du hørt feil, eller så fantaserer du litt.

Lenke til kommentar

Er det bare Chess Connect og Chess Move det er snakk om her?

Hva med Chess King?

Det virker som den slår det meste i pris? Hvorfor går dere ikke over til King hele gjengen? :thumbup:

 

Det er ihvertfall jeg svært fornøyd med....

 

Vær oppmerksom på at jeg kun bruker GPRS en gang til dagen for å sjekke vgnett, og ikke mer enn det, så akkurat det blir ingen kostnad i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
Jeg benytter meg av Chess King, men jeg angrer på at jeg ikke bestilte Combitel MobilPluss Anno. Er ikke så mye å spare, men er litt teit når "Norges billigste operatør" ikke er billigst...

Hmmm... har sittet og sammenlignet disse to nå, og finner ikke forskjellen... faktisk ser det ut som prisene er like....

 

Hva er forskjellen? :hmm:

 

Edti: Annet enn at Chess har kr 100,- billigere etablering, men koster 60 kroner mer i årsavgift...`?

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar

Det er de 60-kronene jeg tenker på, ikke at det har noe å si på et helt år. Men er prinsippet, når Chess sier at det er norges billigste. Da bør de være det å.

 

Men MMS koster 51 øre mer hos Combitel, så det går vel egentlig opp i opp.

 

Evt. One Busy, men er ikke så glad i det tillegget på 60 øre per min når man ringer til Tele2 & Teletopia

Endret av picko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...