Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort i Centrino-maskin.


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Har nett fått en Medion Centrino-PC som jeg har formatert. Har fått alt til å virke, bortsett fra det innebygde trådløse nettverkskortet. Noen tips som jeg kunne fått? En driver som jeg kunne installert eller no.?

Driveren som følger med PC'en, virker ikke.

Takkertakker!

 

Asbjørn!

Endret av asbjoern_v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd det mest naturlige stedet, Intel (under Notebook eller Wireless)? Burde være en del av chipset(inf)-driverene. Eller Medion?

 

Edit: Siden du er ny, så kan jeg gi deg et tips om at det alltid er lettere å hjelpe om man oppgir mest mulig opplysninger om det man spør om. F.eks. ville modellnummer på maskinen din være en svært relevant opplysning.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Har du prøvd det mest naturlige stedet, Intel (under Notebook eller Wireless)? Burde være en del av chipset(inf)-driverene. Eller Medion?

Intel har ikke drivere til "centrino-kortet" på sine sider. De henviser bare til produsenten av den aktuelle laptop'en for drivere. Litt kjedelig når en skal sette inn kortet i en annen maskin enn den det kom med...

 

Tenkte bare jeg skulle opplyse om dette før stakkaren brukte opp en time forgjeves på Intels sider :yes:

Lenke til kommentar
Har du prøvd det mest naturlige stedet, Intel (under Notebook eller Wireless)?  Burde være en del av chipset(inf)-driverene.  Eller Medion?

Intel har ikke drivere til "centrino-kortet" på sine sider. De henviser bare til produsenten av den aktuelle laptop'en for drivere. Litt kjedelig når en skal sette inn kortet i en annen maskin enn den det kom med...

 

Tenkte bare jeg skulle opplyse om dette før stakkaren brukte opp en time forgjeves på Intels sider :yes:

Åssen skal han fysiskt klare å flytter over wlan-"kortet" over i en anna pc? Da skal han være rimelig rå med elektronikk.

Lenke til kommentar

Gi meg modell nr så skal jeg fixe driver. Så sant vi har modellen inne da :)

(Det der med og flytte kortet er ikke sååååå hightech. Da de fleste laptoper bruker mini pci slott til disse. Faktisk så kan du meget lett skifte cpu også i mange av laptopene..)

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp. Har nett fått en Medion Centrino-PC som jeg har formatert. Har fått alt til å virke, bortsett fra det innebygde trådløse nettverkskortet. Noen tips som jeg kunne fått? En driver som jeg kunne installert eller no.?

Driveren som følger med PC'en, virker ikke.

Takkertakker!

 

Asbjørn!

Har selv opplevd at det kan være vanskelig å finne fram til driverene på en del bærbare PC-er med innebygd wlan, og at du på en del faktisk har en knapp for å slå av og på innebygd antenne (for å gjøre det lettvint å slå av når du skal med fly). Har faktisk opplevd at profesjonelle servicepersonell har glemt denne.

 

Så sjekk eventuelt om du har en slik knapp (oftest over tastaturet).

 

Ellers har jeg funnet oppsettet for trådløst på noen maskiner i kontrollpanell under teksten Intel Pro-set (blant annet Dell).

 

Skulle det være at driverene reellt ikke virker, er det etter min mening en sak leverandøren bør bidra med support på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...