Gå til innhold

En telefon som SE T630, med mer minne?


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg kjøpe meg ny mobil, den gamle klossen begynner å bli litt for utdatert. Jeg har sett på Sony Ericssons T630, og den virker som en veldig grei telefon, bortsett fra at den bare har 2 MB lagringsplass. Ifølge testen her på siden har den ikke plass til mer enn 50 meldinger, og det er veldig lite. Hvis man legger inn ting som ringetoner og bilder på den forsvinner fort mer av plassen. Jeg har også sett på SE K700i, men jeg synes det er litt mye å betale for bare en mobiltelefon. Finnes det noen telefon som minner om SE T630 med mer plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal jeg kjøpe meg ny mobil, den gamle klossen begynner å bli litt for utdatert. Jeg har sett på Sony Ericssons T630, og den virker som en veldig grei telefon, bortsett fra at den bare har 2 MB lagringsplass. Ifølge testen her på siden har den ikke plass til mer enn 50 meldinger, og det er veldig lite. Hvis man legger inn ting som ringetoner og bilder på den forsvinner fort mer av plassen. Jeg har også sett på SE K700i, men jeg synes det er litt mye å betale for bare en mobiltelefon. Finnes det noen telefon som minner om SE T630 med mer plass?

ikke vet jeg men, men kan du ikke sette i minne brikke T630 da ?.. er ikke sikker selv.

 

OT: Hvor mange sms kan man ha på K700?

Lenke til kommentar

Vel, ant. meldinger du har plass til, er statiskt 50 meldinger.

 

Med 2MB minne kan man i _teorien_ lagre rundt 12 000 meldinger på 160 tegn, så 50sms-sperra SE har lagt inn er jo egentlig bare teit.

 

Som jeg skrev et annet sted tidligere, kjøpte jeg T630 på Elkjøp for noen dager siden. Den er jo egentlig en helt kurant mobil, hadde det ikke vært for at jeg har en forkjærlighet til klapptelefoner og 2MB minne. Godt Elkjøp har 30dagers returrett. Tror jeg skal kjøpe meg en E700, men for se. Jeg finner ingen steder der de selger E100 billig, og da kan jeg heller ikke benytte meg av Elkjøps prisgaranti for mobil. Og betale 2700kr for E100 er uaktuelt.

 

Du finner nok ingen mobil som har alle funksjoner, og form som T630, men med mer minne.

Lenke til kommentar

For å få bra minne er det lurt å slette en del av de teite forhåndsinnstilte bildene og ringetonene pluss mms malene. da får dere bra med plass til å lagre de bildene dere tar med kameraet. et annet godt råd er å føre over bildene til pcen og sletter deretter de samme biildene på telefonen. jeg har gjort det sånn med min t630.

Lenke til kommentar
Hva med Siemens CX65 ? Visst du mener T630 har alt du trenger untatt lite minne er CX65 fin, men den har ikke blåtann riktig nok..

Jepp, CX65 er nok den som virker å passe best, om Blåtann-mangel ikke er noe problem :) Bedre kamera har den også...

Endret av tadcomp
Lenke til kommentar

6610i er jo enkel og stilren. Til 2000 uten abonnement. I disse dager selger også flere den veldig, veldig billig med abonnement.

 

Minner jo om t630, bare at den har mindre skjerm og mangler bluetooth

(men har både kabel og infrarød). Til gjengjeld har den 100 timer mer batteritid,

radio, dobbelt så mye minne, medfølgende handsfree pluss også innebygd handsfree (du kan snakke til den en meter unna og lyden kommer fra høytaler).

 

Dessuten er den vel bedre til sms enn t630en... t630 har litt treig respons når det gjelder å skrive sms, nokiaer er bedre der. Dessuten har knappene mønstre som gjør de enklere å skilne fra hverandre. Og den har ingen 50 meldinger grense. Jeg har passert 100 smser på den pluss rundt 20 mms, så minnet er grei.

 

En ting til er at du kan velge liten skrift, så får du plass til 8 linjer på den til sms, så da blir ikke den lille skjjermen en stor bakdel likevel. Med liten skrift får du plass til en hel sms på skjermen uten å måtte bla.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...