Gå til innhold

Film: Mandag av Teit Productions


Anbefalte innlegg

LAST NED! 19mb - 5 minutter

 

HISTORIE:

Jostein er singel, han er 33 år og arbeider som arkivansvarlig hos TSO. Han syntes selv det er en krevende jobb, men alle må ha noe å leve av.

 

Josteins liv går ganske enkelt og greit. Han har laget et skjema som han er nøtt til å følge hver eneste dag, det har ikke gått en eneste dag som har aviket fra dette skjemaet. Han er veldig fornøyd med det, og han gjør akkurat det han trenger å gjøre.

 

Men hva skjer om Jostein skulle våkne noen minutter for sendt?

 

SCREENSHOTS:

2_small.gif 3_small.gif 4_small.gif 5_small.gif 6_small.gif

Klikk på bildene for større versjon

 

---

For mer info besøk http://www.teit.org

Endret av andgob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!: Morsom film! :)

 

Litt synd med enkelte tekniske problemer. Jeg fikk noen rare horisontale striper over filmen i enkelte scener med mye bevegelse. Nesten som interlacing, bare at stripene var en del tykkere. Så også noen eksempler på at bildet hang i gjen på kassetten, dvs at kassetten du/dere brukte antagelig var gammel eller at kameraet trengte å renses med en rensekassett.

 

Jeg reagerte også litt på at Jostein til tider stammet og kom med en og annen "eh..", men jeg antar det var vanskelig å snakke såpass fort på den måten.

 

Jeg tror ikke Jostein, som den punktlige og ordentlige mannen han er ( :mrgreen: ) ville "slengt" fra seg skoene på den måten han gjorde første gangen han hadde vårt ute og hentet avisen. Da var jo alt fredelig og ting normale, ikke noe stress m.a.o, så det hadde vært bedre om han hadde knytet opp lissene og dratt av seg skoene med begge hendene :)

 

Bortsett fra dette småpirket, synes jeg filmen var skikkelig, skikkelig fet. Veldig bra bruk av musikk. Totalt sett bra gjennomført. "Two thumbs up" :thumbup::thumbup:

 

Er forresten drama riktig sjanger? Jeg vil heller si komedie (Elling-nivå)

Lenke til kommentar

det med de strekene er pga komprimeringa. er ikke sånn på den versonen som er 2,5 gb som jeg har liggende her :p

 

tror også du tar feil når det gjelder skoene. de ligger jo sånn, fordi jostein har hatt en dårlig dag tidliggere. tøflene ligger jo også feil

 

Når det gjelder de hakka så er det med vilje, for å skape en slags gammel film. kan se det veldig godt når jostein stryker ut på arket helt i starten.

Endret av andgob
Lenke til kommentar
tror også du tar feil når det gjelder skoene. de ligger jo sånn, fordi jostein har hatt en dårlig dag tidliggere. tøflene ligger jo også feil

Nja... det var ikke noe big deal, men jeg mener fortsatt jeg har rett.

Hopp til 1 min 30 sek inn i filmen. Dette er første gang han går ut for å hente avisen, og alt er enda normalt. Han hopper rett i skoa uten å knytte opp lissene. Burde han ikke heller tatt dem på seg og så knyttet dem (med stor, fin sløyfe)? Og så når han kom tilbake, 15 sekunder lenger ut i filmen, kommer han inn med avisen og kjibber (tror jeg det rette ordet er) av seg skoene med føttene og lar de stå igjen knyttet..! hehe

 

Siden denne karen tydeligvis er "litt" autist/rar/Elling-aktig, burde han bøye seg ned og knyte snoene når han tar dem på seg, og tilsvarende knyte dem opp når han tar dem av seg.

 

Ment som konstruktiv kritikk altså, sånn at dere kan ta lærdom av dette. Synes fortsatt filmen var veldig bra.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg ble sittende og stusse på er Hvorfor sto ikke tøflene riktig, hvorfor sto plutselig skoene rotete, hvis mannen følger nøyaktig den samme rutinen hver eneste dag burde aldri dette skjedd. Greit at han forsover seg, men alle de andre tingene burde være nøyaktig som dagene før.

Eller har han to personligheter? Den ene følger ikke lista til punkt og prikke, og den andre gjør det? Siden "alt" som går galt denne dagen er basert på at han ikke har fulgt rutinen kvelden før, virker det litt merkelig. Hvorfor ble ikke rutinen fulgt opp dagen før? Var den andre personligheten hans på fylla?

Kontinuitet er viktig i film :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...