Gå til innhold

ASUS GF2gts - vifte


Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS v7700 gforce 2 GTS hvor vifta støyer noe inn i h.. Jeg tok ut kortet og skrudde av vifta bare for å finne ut at det ikke var noe kjøleribbe der - kjølingen bestod i en "jernkasse" som vifta var skrudd fast i. Vifta har et turtall som ikke er sant, og når vifta ikke er helt avbalansert så fører det til vibrasjoner i kortet og dermed masse lyd.

 

Spm - Utvikler dette kortet så forbasket mye varme at vifta er nødvendig.. Kortet er ikke overklokket.

 

SPm - Hvis svaret på en er ja, går det ann å bytte ut dette systemet med ei skikkelig ribbe uten vifte? Kan jo ikke være så effektivt å bare blåse luft på bunnen av "kassen" - ei skikkelig ribbe burde vel kjøle like mye.. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et slikt kort, og var som deg drit lei av levenet. Tok en gammel CPU-kjøleribbe og sagde den til med baufil slik at den nå passer oppi "kassa" der vifta satt. På kontaktflaten tok jeg AS i midten, og superlim ytterst langs kanten og klemte dette sammen. Lot det stå over natten, og satte i kortet igjen - funker som bare det!!

 

Ribben blir varm, så det fungerer tydeligvis! Jeg har derfor satt en stillegående 8cm kabinettvifte til å blåse sånn ca. på kjøleribba, og opplever ingen kræsj eller ustabilitet ved spilling av 3D-spill.

 

Vær dog obs på at du får et skjermkort som er 5cm høyt - og dermed blokkerer 1 eller fler PCI-slot'er...

 

:grin:

 

Jon

Lenke til kommentar

Jeg har et slikt kort, og var som deg drit lei av levenet. Tok en gammel CPU-kjøleribbe og sagde den til med baufil slik at den nå passer oppi "kassa" der vifta satt. På kontaktflaten tok jeg AS i midten, og superlim ytterst langs kanten og klemte dette sammen. Lot det stå over natten, og satte i kortet igjen - funker som bare det!!

 

Ribben blir varm, så det fungerer tydeligvis! Jeg har derfor satt en stillegående 8cm kabinettvifte til å blåse sånn ca. på kjøleribba, og opplever ingen kræsj eller ustabilitet ved spilling av 3D-spill.

 

Vær dog obs på at du får et skjermkort som er 5cm høyt - og dermed blokkerer 1 eller fler PCI-slot'er...

 

:grin:

 

Jon

Lenke til kommentar

Har samme kortet og var også grundig lei det h******* bråket. Det jeg gjorde var å kjøpe en Papst vifte (40cm) fra microplex, så tilpasse jeg denne til den eksisterende vifteholderen. Mye stillere etter dette, og kortet har ikke blitt noe varmere (kanskje snarere tvert imot).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...