Gå til innhold

Kombinere Waterchill med annen pumpe


MDCCLXXVI

Anbefalte innlegg

Siden jeg vet ekstremt lite om vannkjøling ( :( ) tenkte jeg at dette var stedet å spørre om hjelp (:

 

For ca et halvt år siden røyk pumpa til mitt waterchill vannkjølings-sett. Overgangen fra luft til vannkjøling var ikke så markant, både med tanke på støy og kjøleevne, så jeg monterte på den gamle kjøleren (zalman 7000-a elns).

Skjermkortet (r9800 pro) har blitt vedlig varmt i det siste, spesielt når jeg spiller.. så varmt at jeg ikke klarer å holde på den i mer enn 1-2 sekunder.

Tenkte jeg skulle dra fra vannkjølinga igjen, men trenger en ny pumpe.

 

Da er mitt spørsmål, hva slags pumpe passer med et komplett waterchill sett?

Jeg kommer også til å trenge et par meter med slange, og de må være hvilken diameter?

 

Hadde vært kjempe fint om noen kunne funnet det jeg trenger for å få start på dette igjen (:

 

Det jeg har fra før:

-CPU/Chipset/GPU blokker

-Vanntank

-Radiator

-120mm vifte

og sikkert litt til.. manger pumpe og slanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehm, såvidt eg husker, og det er litt sviktende på en torsdags kveld.., så _KAN_ det hende at waterchill har forskjellige dimmensjoner på slangene, men meste parten er av typen 10mm utv.d. polyuretan slange som går rett i "lynfittings"' (disse trykk slangen rett i koblingen, et viola, sakene) en til waterchill. Det er altså et mm mål, ikkje 3/8" som er ca 9.6mm. Har du en Tess butikk i nærheten selger disse en blå polyuretan slange som er litt billigere enn microplex, og du slipper porto - bruker denne selv, liker blått :)

 

(slange diametere oppgies normalt med inveldig mål, borsett fra i lavtrykk/pneumatikk systemer o.l. som bruker "lynfittings" der det er den utvendige diameteren som er viktig på grunn av koblingene)

 

ellers vill eg ikkje anbefale at du legger ut så veldig mye mer penger på en eheim pumpe, min første hydor tok også helg etter noen uker, men dette var trolig etter for mye små kobber biter etter dårlig maskinering i blokkene - en grundig skylling av systemet og den nye pumpen har gått trofast 24/7 i nesten ett år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...