Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med IP adresse og Router.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en NGT (Netopia) router og 4 maskiner som er koblet opp via svitsj.

Det funker fett for alle de 3 andre maskinenene, men ikke min, alle sier jeg bør oppdatere driverene til Nettkortet, men det lar seg bare ikke gjøre, siden det kun er kommet 1 release driver til den. (3Com Innebygd på et Abit KV8-MAX3).

Helt tilfeldig mister jeg forbindelsen med routeren, får fortsatt kontakt på LAN med andre maskiner, men ikke med routeren, kjører jeg statisk må jeg endre IP, dhcp må jeg /release og /renew så funker det.

Temmelig irriterende. Har fjerna messenger, og tatt vekk alt som heter hibernation og strømsparing. Hjalp lite.

Hva kan det være? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høyreklikke på min datamaskin-høyklikke og behandle-hendelsesliste og system.. så ser du om du har fått noen feilmeldinger der om det :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Bytta nettkort, det fiksa problemet, men det er ganske stusselig at det innebygde kortet på hk ikke takla dette, når hovedkortet er mindre enn 2 måneder gammelt. (Har hatt problemet hele tia også).

Skrevet

det jeg har opplevd ganske ofte på noen pcer når jeg setter inn nettverks kort er at vist det ikke virker så er det første jeg gjør å bytte pci slot, da må windows laste driverene på nytt(eller man må gjøre det selv). da pleier det å funke. Intigrerte kort er som regel noe dritt!

Skrevet

Hm, ja, det integrerte kortet her suger ihvertfall, lurer litt på om Abit sin løsning med å overklokke alle prosessorerne litt føkker med det integrerte nettkortet. Det er ihvertfall noe som ikke stemmer her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...