Gå til innhold

Får ikke startet Far Cry pga emulation software


Anbefalte innlegg

Innstalert for første gang Far Cry men får ikke kjørt det.

Et lite opningsbilde kommer opp midt på skjermen men så spretter et XP vindu opp med feilmelding :

 

Cannot locate the CD-ROM

CD/DVD enulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation software and re-start the game.

 

Spill som JB 007 NightFire virker fremdeles

Innstalerte DirectX9

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdater daemon tools, det vil fjerne problemet.

 

eg veit ikkje om det hjepler å oppdatere dei andre programma, men du kan prøve. vist det ikkje hjelper så må du enten disable dei, eller slette dei.

 

og neste gang du har eit far cry spørsmål, post i rett forum (far cry forumet) :)

Lenke til kommentar
Har CloneCD, ClonyXXL og ViritualDrive Manager innstalert.

Dette er lovlige program, kvifor må eg avinstalere disse?

 

Vist det er slik så har eg vel rett på å få pengene tilbake?

I "forskiftene" som du må godta for å installere programmet står det meste om hvilken rettigheter du har. Omtrent ingenting faktisk :p

 

Men det er vel slik at du kan godt ha det installert på maskinen. Så lenge du ikke bruker det på cd-en og installasjonsmedie. Eller så er det bare å lukke alle programmene som som kjøpere i bakgrunnen. Deamon tools starter f.eks. i oppstarten under "deamon.exe". Lukk dette manuelt fra oppgavebehandlingen. Sikkert lignende på de andre programmene dine også

Lenke til kommentar

Problemet er løst :)

 

CloneCD lagde problemet. Slepp å avinstalere.

 

"If CloneCD is on the machine:

 

Look on your task bar at the bottom right of your screen (next to the clock). Locate the CloneCD tray icon, which can be a picture of two CD-ROMs or of a sheep's head. Right Click on the icon and make sure "Hide CD-R media" is un-ticked. Restart the game application."

 

Fant dette på ubisoft.com :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg får denne samme meldingen.. Prøver å se på en bildet CD som har noe bildevisningssoftware installert eller noe.. Jeg har Clone CD 3,1,1,0 installert (veldig gammel versjon) Jeg ønsker ikke å oppdatere eller avinstallere. Hvordan deaktiverer jeg slik som du sier? Har ikke de samme oppsjonene som deg tydligvis.... Har det noe med Autoplay å gjøre feks? (i clone cd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...