Gå til innhold

cd-r plater?????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening er Prostore platene veldig gode. Jeg kjøpte meg 1000 stk i fjor sommer. Har ikke mista en eneste plate på feilbrenning. Jeg har mista noen på strømbrudd, HDD krasj og ripete orginalCDer. Jeg bestillte faktisk 600 nye idag :smile: koster meg ca 3.5 Kr stk. 80min i papircover :grin:

Lenke til kommentar

prostore er ræv...de varer ikke lenge flasser etter noen turer i bilsteroen:

 

Har hatt gode erfaringer med følgende merker (og mer at aller har en eller annen coating på toppen, og ikke blanke slik de billige er.)

 

TDK: har kjøpt på OBS BYGG fungerer utmerket koster ca 50kr pakken i slimcovers går på 16x men også 20x avhengig av brenneren

 

VIVASTAR 24x plater som for meg har fungert veldig bra coster ca 50 kr pakken i vanlig eller slimcovers. Kjøpes på EXPERT

 

ACER: noen grønne 80min cdplater i slim covers som jeg kjøpte på spaceworld i fjord ca 50 kr pakken

 

og ikke minst:

 

VERBATIM: har verbatim cdrw plater 10x fungerer veldig bra

Lenke til kommentar

Prostore er ikke like tøffe som noen av de merkene du nevner, men så sant man ikke er slem mot dem holder de 1 år 3 månder and counting :smile:

CDr er som alle andre ting, behandler du de pent holder de lenger. Jeg har en gullplate fra 1997 som fortsatt funker perfekt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 12:04, Senit.com skrev:

Smart Buy er veldig bra. De kommer med nytt sett nå i begynnelsen av mai. Da vil de ligge på rundt 45,- for 10stk. slimcase. Dette er 32x 700MB 80min plater.


Har aldri hatt noen klager på disse platene. Har aldri hatt noe feil med de selv heller. Bruker de til alt!




 

Var inne på den linken. Et mere "bæsjent" system for nettbutikk har jeg ikke sett på lenge. for mye dill og dall før en kunne kikke på plater og priser.. Sorry.

Lenke til kommentar

Det er mye tull som er merket på platene kan jeg bare si.... hadde en gammel Verbatim 8x plate liggende.... måtte teste i den nye 40x brenneren min... jo det er den eneste plata utenom den som følgte med brenneren jeg har klart 40x på, de fleste klarer 32x. og de "Limited Ed." MMore 24x 700mb klarer bare 16x

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne få komme med et relatert spørsmål:

 

Hvilken billig cd-r på spindel (>=50) har dere hatt best erfaring med?

 

Skal først og fremst brukes til VCD/SVCD, så det er ikke spesielt kritiske data det er snakk om. Men må jo være av en viss kvalitet for å kunne leses av DVD-spilleren min (dog har min nye Rimi-spiller lest Clas Ohlsons billigste 25stk/spindel plater utmerket :smile:

 

Får legge til at for kritiske data stoler jeg ikke på annet enn Verbatim ...

 

Til musikk har jeg hatt hell med det meste. Kjøpte en haug med Sony 16x for lenge siden, og de tåler mye bruk.

Lenke til kommentar

Verbatim er best,den er beste til å lese på dårlige cd-spillere,sony er grei til å lese men dårlig beskytett.samma med Kodak.

 

Dårlige = TDK,Vivastar,MMore,Precision,Lead data,Targa.

 

Targa er det dårligste jeg hadde,fikk den ikke ut av CD-spillern uten å slå av strøm på Stero-Anlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...