Gå til innhold

Stor disk gammelt HK

gle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet om det er mulig å kjøre en 250GB USB/Firewire disk på en PC med et HK som bare støtter 130GB disk?

(Har postet dette før, men den posten forsvant)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle jeg tro, da eksterne disker ikke har noe med HK å gjøre. Såfremt HK har usb/firewire er det nok bare å kjøre på.

For sikkerhets skyld kan man jo spørre i butikken der man handler.

Lykke til.

Skrevet

Hvis hovedkortet ikke støtter mer en 130GB disker, har det neppe usb2.0 standard heller. Ergo disken blir sinnsykt treig.

BTW: har du prøvd å oppgradere bios til siste versjon ??? kanskje dette kan hjelpe deg slik at hovedkortet støtter større disker.

I tillegg må du ikke glemme at windows trenger en reg oppdatering for å kjenne igjen større disker. Denne finner du under lagringsmedier her på forumet.

-z00l-

Skrevet

Hei igjen

Den siste biosen gjør at jeg kan kjøre 160GB disker, dvs ikke den helt store forbedringen. Skal hovedsaklig bruke disken til en laptop med usb2/firewire, men hadde jo vert veldig kjekt om den funket sammen med den stasjonære pcen min også selv om den bare har usb1

Skrevet

Kjøp deg heller et usb2 kort til PCen din. Koster ikke så mange kronene. Feks dette. Hovedkortets begrensninger gjelder kun dersom du kobler harddisken på en av de integrerte kontrollerene. Kobler du disken på en USB port, går du utenom denne begrensningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...