Gå til innhold

Film: Ny fuzball film


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stillig film!

Men jeg må komme med litt kritikk, jeg kan desverre ikke så mye om film, så denne kritikken blir fra "mannen i gata".

Det var ikke alltid jeg likte klippingen din, jeg syntes det hadde vært bedre om kameraet hadde fulgt ballen. Om du hadde gått med kameraet etter ballen som trillet, slik at man for en følese av at man følger ballen i mellom huset. Noe av klippinga ble kanskje litt rotete, man mistet litt fokus på ballen (nå overdriver jeg litt for å få fram poenget..)

 

Du burde kanskje også ha filmet på flere steder, du kunne ha løpt ned gate mens du trikset eller noe.... ble litt ensformig å være i huset hele tiden også...

 

 

Men alt i alt en tøff film.! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men jeg må komme med litt kritikk, jeg kan desverre ikke så mye om film, så denne kritikken blir fra "mannen i gata".

Det er den beste kritikken. :)

 

Det var ikke alltid jeg likte klippingen din, jeg syntes det hadde vært bedre om kameraet hadde fulgt ballen.

 

God ide!

 

Du burde kanskje også ha filmet på flere steder, du kunne ha løpt ned gate mens du trikset eller noe.... ble litt ensformig å være i huset hele tiden også...

 

Det var bekmørkt ute. Men egentlig så var hele poenget at alt skulle skje i huset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men jeg er bedre enn deg i fotball :D

Walk the talk...

 

Forresten, muligens, men da hadde du sannsynligvis ikke sagt det. Så ... neppe.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du er straks 18 år, ser jeg. Fotballferdighetene er gode, men øv inn gjerne noen "ekstreme triks" før shootingen. Selv hadde jeg blitt rimelig imponert over å se en skikkelig clean "Zlatan-finte", eller andre lignende triks som får deg til å sette kaffen i halsen.

 

Synes klippingen var meget god, lysår foran mange andre, det inkluderer meg selv. Klippingen er faktisk ikke bare et triks "amatører" bruker. Nike-reklamene består stort sett bare av ren klipping. Har selv spottet at et vannvittig vanskelig triks som gjennomføres, klippes en meter før han treffer ballen.

 

Nok om det, filmen er underholdende, og du fikk relativt mye ut av området du kunne boltre deg på. Morsomt, kreativt, godt, men ikke enestående. Allikevel, du ligger noen hakk foran en god del andre, det kan jeg erkjenne.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette var ikke en film for å vise hvor god jeg var i fotball eller hvorvidt jeg kan lage film. Det var pur underholdning for andre som jeg kokte i hop på kortest mulig tid. Har pitchet noen linjer til en skikkelig soccer-flick med en del mer ekstreme triks, men det må jo se smooth ut også da. Har laget fotballfilmer siden jeg begynte å filme for snart 6 år siden og det er noe jeg alltid vender tilbake til når jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er for mye "bra" og "kult" kommentarer uten grunn her.

Skriv noe fornuftig eller surf vg.no

 

1) Ideén var god.

2) Klippingen var dårlig. For mange usammenhengende scener. Du mangler kontinuitet i flere scener. Dette lager rot istedet for fortelling.

3) "Kult med widescreen" (NOT) men skal du gjøre det MÅ du komponere bildene etter dette. Du klippa jo pannen ved flere anledninger.

4) De "ledende" bildene i fortellingen (som skal fortelle oss hva som skal skje) var for tydelige og for laaaaaaange.

5) For mange lange klipp. (Virket nesten som du ikke viste at kameraet var på.) ;) F.eks. er klippet hvor det filmes ned på triksingen for laaaaaaangt (VI VET AT DU KAN TRIKSE! (Skal du vise hvor mange du greier må du heller ringe rekordboken ;)))

6) Skal du filme om kvelden MÅ du bruke tid på lys. Når du f.eks. filmer ned på ballen som det trikses med overeksponeres ballen når den er oppe. Når du er i stuen sees lyskasteren i vinduet (refleks). Bruk heller taket som reflektor for å lage gjevnere lys.

 

Dette er ikke skittkasting, men forslag til forbedringer. (Har gått den veien selv :D)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

1) Ideén var god.

En rip-off av en nikereklame?

 

2) Klippingen var dårlig. For mange usammenhengende scener. Du mangler kontinuitet i flere scener. Dette lager rot istedet for fortelling.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Kontinuiteten er der. Kom gjerne med eksempler, for jeg finner dem ikke. Det er mer en show-off enn en fortelling, selv om jeg skjønner hva du mener.

 

3) "Kult med widescreen" (NOT) men skal du gjøre det MÅ du komponere bildene etter dette. Du klippa jo pannen ved flere anledninger.

Jo, widescreen er forbanna kult. Er enig i at jeg ikke komponerte bildene etter det med tanke på at: jeg filmet og spillet selv, jeg hadde dårlig tid og jeg la bare svarte streker i post, oppe og nede. Ikke klag på klipping i pannen. Se hvilken som helst film, så vet du hva jeg snakker om. Komposisjonsprinsipp det der.

 

4) De "ledende" bildene i fortellingen (som skal fortelle oss hva som skal skje) var for tydelige og for laaaaaaange.

I'm with you.

 

5) For mange lange klipp. (Virket nesten som du ikke viste at kameraet var på.) ;) F.eks. er klippet hvor det filmes ned på triksingen for laaaaaaangt (VI VET AT DU KAN TRIKSE! (Skal du vise hvor mange du greier må du heller ringe rekordboken ;)))

Samme som over.

 

6) Skal du filme om kvelden MÅ du bruke tid på lys. Når du f.eks. filmer ned på ballen som det trikses med overeksponeres ballen når den er oppe. Når du er i stuen sees lyskasteren i vinduet (refleks). Bruk heller taket som reflektor for å lage gjevnere lys.

Uenig. Bruk den tiden du faktisk har på noe annet som er viktigere, enn å bruke tid du ikke har, på lys. Er veldig enig at det er viktig, men ikke noe man absolutt må ta seg tid til, så lenge det som er fra før er tålig greit.

 

Dette er ikke skittkasting, men forslag til forbedringer. (Har gått den veien selv :D)

Jeg er jo fullstendig klar over det du sier, alt kan pirkes på. Men dette var nok et resultat av kjedsomhet og da er man ofte for lat til å følge boken.

 

Det er for mye "bra" og "kult" kommentarer uten grunn her.

Skriv noe fornuftig eller surf vg.no

 

Så det at noen likte filmen og uttrykket seg deretter, skal gå ut over dem? :roll:

Lenke til kommentar
Kontinuiteten er der. Kom gjerne med eksempler, for jeg finner dem ikke.

 

Finner ikke du kontinuteten du heller? ;) Jeg snakker om klipping internt i en scene.

 

Ikke klag på klipping i pannen. Se hvilken som helst film, så vet du hva jeg snakker om. Komposisjonsprinsipp det der.

 

Hvor i *@$# har du fått at klipping i pannen er "Komposisjonsprinsipp"? Når det er snakk om closeup er jeg enig, men det er jo ikke snakk om det i din film...

 

Uenig. Bruk den tiden du faktisk har på noe annet som er viktigere, enn å bruke tid du ikke har, på lys. Er veldig enig at det er viktig, men ikke noe man absolutt må ta seg tid til, så lenge det som er fra før er tålig greit.

 

Men hvis du vil lage noe tålig greit trenger du jo ikke å spørre oss om en kommentar...

 

Jeg er jo fullstendig klar over det du sier, alt kan pirkes på. Men dette var nok et resultat av kjedsomhet og da er man ofte for lat til å følge boken.

 

Så hvorfor spørre om kommentar?

 

Så det at noen likte filmen og uttrykket seg deretter, skal gå ut over dem? :roll:

 

Det går ikke utover noen, men vitsen med denne "tråden" er jo å fortelle hvorfor....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kontinuiteten er der. Kom gjerne med eksempler, for jeg finner dem ikke.

 

Finner ikke du kontinuteten du heller? ;) Jeg snakker om klipping internt i en scene.

 

Så si det da!

 

 

Ikke klag på klipping i pannen. Se hvilken som helst film, så vet du hva jeg snakker om. Komposisjonsprinsipp det der.

 

Hvor i *@$# har du fått at klipping i pannen er "Komposisjonsprinsipp"? Når det er snakk om closeup er jeg enig, men det er jo ikke snakk om det i din film...

 

C/U, WS, passer bra flere plasser, selv om det er som du sier, best i nærbilder.

 

Uenig. Bruk den tiden du faktisk har på noe annet som er viktigere, enn å bruke tid du ikke har, på lys. Er veldig enig at det er viktig, men ikke noe man absolutt må ta seg tid til, så lenge det som er fra før er tålig greit.

 

Men hvis du vil lage noe tålig greit trenger du jo ikke å spørre oss om en kommentar...

 

Selvsagt. Tenk litt da!

 

Jeg er jo fullstendig klar over det du sier, alt kan pirkes på. Men dette var nok et resultat av kjedsomhet og da er man ofte for lat til å følge boken.

 

Så hvorfor spørre om kommentar?

 

Man lager en film uten noen spesielle intensjoner, man blir fornøyd med resultatet, så man lurer på hva andre syns.

 

Så det at noen likte filmen og uttrykket seg deretter, skal gå ut over dem? :roll:

 

Det går ikke utover noen, men vitsen med denne "tråden" er jo å fortelle hvorfor....

 

...eller simpelthen om man likte den eller ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prøvde bare å hjelpe. Har selv drevet 15 år med videoproduksjon...

 

Lykke til videre!

Så hvis man motsier pionerene, så ryker det rett vest? Neida, uenige må vi få lov å være.

 

Lykke til videre selv da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Uffameg wh1te. Dårlig svar. :nei:

 

Også mener jeg også at for mye "kult", "bra" osv er kjedelige kommentarer. - Har du 5-6 stk av dem trenger du ikke flere. Dette er også videokritikk delen,

ikke noe annet skvip. Men, jeg har slutta med pc omtrent så jeg skal sove nå :)

We'll agree to disagree.

 

Merkelig at du mener at 5-6 positive kommentarer er nok. Det er videokritikkdelen, ja, men hvor står det at man ikke kan argumentere for sine valg. Nå synes jeg du Velmont og KennyBoy beveger dere litt ut i fra sakens kjerne her. Men det gidder jeg ikke ta en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...