Gå til innhold

PCen vil ikke på. Merkelige lyder


kriryd

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke maskina på. Skjermen ligger i "hvilemodus" samt at harddisken lager en merkelig jobbing som gjentar seg 2 ganger før det blir stille. Bare viftene bråker. Det som har hendt, er at en person skulle skifte vifte å ta kjølepasta på. Men det var visst ikke så simpelt likevel. Jeg var ikke tilstede da dette hendte å personen vet ikke stort bedre selv. Det som hendte, er at cpuen hadde kjølepasta over hele toppen. Jeg tok det vekk med whitesprit å prøve på nytt. Ingen forandringer. Derfor tenkte jeg det var cpuen som var feil med, så jeg bestilte ny cpu. Men neida, var ingen forskjell med den nye cpuen. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. har testa med en anna harddisk samt har skrudd ut en del deler å tatt de tilbake igjen tilfellet de skulle være løse.dette er en pc jeg har hatt i noen få måneder. Har tenkt på at han kanskje har donka skruhjernet i hovedkortet, men det benekter han. Han sølte litt kjølepasta på hovedkortet, men det tok jeg vekk etterpå. For å oppsummere hvordan maskina er ; Jeg skrur den på, skjermen ligger i "hvilemodus" hele tida, harddisken lager rar lyd 2 ganger å deretter blir alt stille. Så hva kan jeg gjøre? trenger hjelp!

 

[ Denne Melding var redigert av: kriryd på 2002-04-22 13:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd cpu/harddisk på et annet hovedkort?

 

Prøv også å koble fra alt unntatt cpu, minne og grafikk-kort.

 

Prøv også å reset cmos.

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-22 13:58 ]

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du? Hvis du har et gammelt abit HK som meg så kan det være det er noe feil med det, de har vist mye feil med dem, veldig like ditt og mitt:

 

Skulle ta og skifte kjøler på CPU'en, men når jeg var ferdig klarte jeg ikke å starte maskinen i det hele tatt, skjermen sto i "hvilemodus"... :sad:

 

Har ennå ikke klart å fikse det, men jeg regner med at det er HK'et, så jeg vurderer å sende det inn.

 

En ting til: Det er vel ikke så lurt å rense en prosessor med white sprit? Bruk heller isopropanol, du får kjøpt det på en malerforretning. :smile:

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du? Hvis du har et gammelt abit HK som meg så kan det være det er noe feil med det, de har vist mye feil med dem, veldig like ditt og mitt:

 

Skulle ta og skifte kjøler på CPU'en, men når jeg var ferdig klarte jeg ikke å starte maskinen i det hele tatt, skjermen sto i "hvilemodus"... :sad:

 

Har ennå ikke klart å fikse det, men jeg regner med at det er HK'et, så jeg vurderer å sende det inn.

 

En ting til: Det er vel ikke så lurt å rense en prosessor med white sprit? Bruk heller isopropanol, du får kjøpt det på en malerforretning. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...