Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Videofil som ikke vil slettes


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et lite problem. Jeg har lastet ned en videofil fra DC++, og nå lar den seg rett og slett ikke fjerne fra harddisken.

Det som skjer er at hvis jeg prøver og åpne eller slette filen går "cpu usage" opp på 100% og låser seg der (må restarte explorer.exe for å få ned cpu usage på normalt nivå).

Har vært borti problemet før og da måtte jeg bare formatere partisonen for å få slettet fila, men det skal vel strengt talt ikke være nødvendig.

Har noen peiling på hva som skjer her??

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei senjakongen, velkommen til forumet :thumbup:

 

Får du tilgang til å sette rettighetene på filen?

Det finnes et program som heter "who lock me", som kan fortelle deg om det er noen "slemme" prosesser som legger beslag på den.. Kan du ikke gi oss feilmeldingen du får når du forsøker å slette den (eller som du skriver, maskinen låser seg så dette er ikke mulig).. regner med at du bruker win2k eller XP

Endret av hart
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bruker XP ja. Feilmeldingen er noe sånt som: " Filen kunne ikke slettes, sjekk at alle programmer som bruker filen er lukket og prøv igjen".

Problemet er at jeg kjører ingen programmer, har også prøvd og starte windows i safe mode, heller ikke da får jeg slettet filen.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Castor's forslag vil fikse problemet. Det er et kjennt issue med windows XP.

 

Her er det nok ikke XP som er synderen. Når du laster ned en mediafil med DC++ og noen adre driver og skal laste den ned fra deg, så blir den lagt i en send buffer liste, og den har en stygg tendens til å legge beslag på filen selv om du stenger DC++ igjen. Her er det nok DC++ folka som har slurvet med FileLock funksjonen når de laget programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...