ptfe Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Jeg har en SMC printer router... jeg kommer på internett med den.. det samme gjør de andre pc'enne i nettverket... problemet er at jeg ikke kommer in på kontrollapnelet med hverken opera eller ie! Vet ikke hvorfor den med ett bestemte seg for å ikke slippe meg inn, men jeg kommer ikke inn fra noen av pc'enne! Jeg for pinga den på 192.168.2.1 som er adressa jeg alltid har brukt...! Jeg prøvde dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=232042& , men da kom jeg ikke på nett i det heletatt! Takker for hjelpen!
hce Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Hva slags feilmelding får du? Klarer du bruke telnet istedenfor? (åpne run... i windows og kjøre "telnet 192.168.2.1").
ptfe Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Skrevet 10. juli 2004 Connecting To 192.168.2.1...Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed Det er hva jeg for når jeg tester telnet... Dette er alt jeg fant på SMC sin side: 22. How do you reset the Barricade to factory defaults?There are two ways to restore the Barricade to factory defaults: 1. If you are able to get into the Barricades management and have updated the firmware to version 1.88 or higher, than there is a "restore to defaults" button in the "Toolbox" section of the Management. 2. If you cannot get into the Barricade’s management, then reset the Barricade by holding a metal object (i.e.: paper clip) touching pins 3 and 8 of the com port for 5 to 6 seconds after turning it on. You will know you have reset the Barricade if the M1 light blinks about 8 times really fast and then returns to a normal steady blink (about once every second). ... sier jo ikke dirrekte at om man ikke for kontakt med routeren, så bør den resetes... men jeg aner et lite skjult poeng her!
Tom J Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 (endret) Jeg har en smc 2804 wbr og kan ikke komme i kontakt med den hvis proxy er aktiv .. hvis du bruker IE gå til verktøy > alternativer > tilkoblinger > LAN innstillinger og fjern haken ved proxy server. Etter det tast inn : http://192.168.2.1/login.htm Vet ikke om dette er ditt problem, men du kan jo sjekke. Endret 10. juli 2004 av Tom J
Sindre Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 du sa du pinga den, fikk du svar? er problemet at du ikke får svar når du skriver 192.168.2.1, eller at du ikke kommer inn på grunn av at du ikke har tilgang?
ptfe Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Skrevet 11. juli 2004 Jeg for pinga den, og for svar som bare av det... problemet er at jeg ikke kommer inn via IE/Opera... for bare svar som om du skriver inn en adresse som ikke finnes... prøv og skriv inn 192.168.3.1... om det er en du IKKE bruker, så ser du hva jeg for som svar...!
ptfe Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Skrevet 11. juli 2004 Jeg for pinga den, og for svar som bare av det... problemet er at jeg ikke kommer inn via IE/Opera... for bare svar som om du skriver inn en adresse som ikke finnes... prøv og skriv inn 192.168.3.1... om det er en du IKKE bruker, så ser du hva jeg for som svar...!
agvg Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Jeg for pinga den, og for svar som bare av det... problemet er at jeg ikke kommer inn via IE/Opera... for bare svar som om du skriver inn en adresse som ikke finnes... prøv og skriv inn 192.168.3.1... om det er en du IKKE bruker, så ser du hva jeg for som svar...! Du har ikke satt opp proxy i nettleseren? Kanskje du har fått en spywareproxy som hindrer deg.
ptfe Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Skrevet 11. juli 2004 Nope... ingen proxi er satt opp... og tviler på det er spyware... for det gjelder alle pc'enne... Hm.. dette er meklig...
Sindre Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Synes rutere er veldig merkelige mange ganger jeg, hvis du restarter den så får du sikkert kontakt..? for du har ikke prøvd det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå